Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Du är jättenära, men lite vid sidan av, om jag säger så. Några cm vid sidan av...

...och jag som tänkte gå och lägga mig tidigt i kväll (ja, det är kväll här i Thailand nu) men efter en sådan ledtråd kommer man ju inte att kunna somna förrän man vet det rätta svaret...tänka, tänka, tänka...
 
Jaha, vasen är några dm ifrån!
(Thailand! Det var ju exotiskt. Jag bara städar jag, men i morgon, du, då blir det fototur ända till South Shields!)
 
Jaha, vasen är några dm ifrån!
(Thailand! Det var ju exotiskt. Jag bara städar jag, men i morgon, du, då blir det fototur ända till South Shields!)

Det har jag också gjort i dag! Städat alltså. Golven är skinande blanka nu. Annars är det inte vädret som är underbart här i Thailand..det är livet som är det...

Snigel (eller snäcka). Har för mig att du hade en sådan på bild ute förra året(?).
 
Jag ger mig! Du måste ju få sova!
Det är alltså tassen på en kanin som hänger i ett fastlags/påskris. Vi har fastlagsris snarare än påskris - för vid påsk är allt utslaget, så det blir lite löjligt.(Inte vide, dock, utan forsythia, men det var ju inte möjligt att veta.)
Fast nu får du vara vaken lite till och ladda upp ny gåta! :)
 

Bilagor

  • Fastlagsris.jpg
    Fastlagsris.jpg
    53.4 KB · Visningar: 130
Så svaret skulle alltså ha varit tassarn på en kanin? Vi hade nog fått gissat till dödagar innan vi kom på det.
 
Jag ger mig! Du måste ju få sova!
Det är alltså tassen på en kanin som hänger i ett fastlags/påskris. Vi har fastlagsris snarare än påskris - för vid påsk är allt utslaget, så det blir lite löjligt.(Inte vide, dock, utan forsythia, men det var ju inte möjligt att veta.)
Fast nu får du vara vaken lite till och ladda upp ny gåta! :)

HA HA HA! Nu var du snäll! Det hade jag aldrig klarat annars. Fast M&M-snigelögat såg ju rätt porslinigt ut så till slut kanske...

En bild kommer strax
 
Det är en handdriven mangel att mangla hö med, eller vad man nu gör på landet.
Eller så är det en handdriven wirefärjas rulle.

Inte riktigt. Konstruktionen hittas nog lite varstans men just denna saks syfte är lite speciellt. Men det handlar om någonting som vi alla har daglig kontakt med på massor av olika sätt (detta kanske blev en sådan där ledtråd som stjälper mer än den hjälper. Jag har en förmåga att krångla till det).
 
Är det en sån där gammal "tvättmangel" som man använde för att krama ur så mycket vatten som möjligt, ur tvätten innan den hängdes upp på tork?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.