Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
chrilles sida skrev:
Då får vi se om ni kan denna..

Hmmm...nu är ju inte jag sådär jättevan med svenska pengar nuförtiden, men jag skulle bestämt påstå att det där är en tjuga. Tycker jag ser Nils Holgerssons luva sticka upp mellan åkrarna.
 
Ok, denna är inte äcklig eller gjord av människoskinn...ett väldigt vardagligt motiv.
 

Bilagor

  • gissa_motiv_hg_detail.jpg
    gissa_motiv_hg_detail.jpg
    87.6 KB · Visningar: 62
Tycker det stämmer dåligt med Herr Gårman och Fru Gårman är ju inte riktigt vardag (än. Och som väl är!)

Men gissningen får ändå gå till någon av dem. Övergångsställesskylt alltså.
 
lottawe skrev:
Tycker det stämmer dåligt med Herr Gårman och Fru Gårman är ju inte riktigt vardag (än. Och som väl är!)

Men gissningen får ändå gå till någon av dem. Övergångsställesskylt alltså.

Visst är det Herr Gårman, eller i alla fall hans Ukrainska kollega Herr Gårmaninov :)
 

Bilagor

  • gissa_motiv_hg_full.jpg
    gissa_motiv_hg_full.jpg
    96.3 KB · Visningar: 80
Off-topic men...

Intressant det där med Herr Gårman. Läste nyligen en artikel i en tidning om att det varit stora protester kring Herr Gårman och bristen på en Fru Gårman. Det var väl en del krav också på att en Fru Gårman skulle tas fram.

Har folk missat ordleken i Herr Gårman? Där det skall vara "Här går man". Saknar dom totalt humor eller är dom bara rent korkade? :p

Undran från min del blir då hur man skall få fram en utbildande ordlek ur "Fru Gårman"?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.