Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Gissa motivet igen
- Trådstartare AnWi
- Start datum
janolof
Aktiv medlem
Älg?Ante J skrev:
Varken kossa eller häst men storleksmässigt börjar vi närma oss...
Ante J
Aktiv medlem
Inte det heller. "Saken" är närmare släkt med sjökon än med älgen.janolof skrev:
Älg?
Ante J
Aktiv medlem
Det är i alla fall skönt att se att jag inte var den ende som inte hade sett en sådan här på nära håll tidigare...
Jag vet inte om det är till någon hjälp men min svärfar kallar munnen för "kak-hålet". Motsvarade skulle väl i så fall vara "banan-hålet" för den här bilden...
Jag vet inte om det är till någon hjälp men min svärfar kallar munnen för "kak-hålet". Motsvarade skulle väl i så fall vara "banan-hålet" för den här bilden...
Ante J
Aktiv medlem
Elefant är rätt!janolof skrev:
Elefant?
Jag står och matar denna med bananer med ena handen och tar bilder med den andra.
Sjökon skall vara en tidig elefantart som gick till sjöss.
Arne Källerud- överste Hati i djungelboken
Bilagor
gitte edelman
Aktiv medlem
träskulptur av fågel
Ante J
Aktiv medlem
Ante J skrev:
Inte det heller utan mycket större...
...såg för IIIe gången en dålig actionfilm häromdagen där en scen inehåller en gåta där detta är svaret...
...en annan gåta i filmen var 42 minus 21 om jag minns rätt(men detta har inget med min bild att göra)...
Glömde säga att filmen var "Die Hard III" och gåtan i den var "vad har fyra ben och två tampar" eller något liknande. Svaret var naturligtvis "elefant".
janolof
Aktiv medlem
Nästan mitt i prick. Det är två termosarpeter20 skrev:
en kaffetermos kanske, attans! nu blev jag kaffe sugen![]()
Hela bilden:
Bilagor