ANNONS
Annons

Gissa motivet igen

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, inte tallrikar heller. Nu får ni gissa på under några timmar när jag är datorlös.

Fler ledtrådar:

Bilagor

• fdsgfdg.jpg
    fdsgfdg.jpg
    34.5 KB · Visningar: 150
Oj, nej, jag är en fredlig figur. Slåss bara om småsaker, inte såna här allvarliga grejer!
Dessutom börjar min födelsedag om nån timme, och jag känner redan hur åldern börjar ta ut sin rätt. Dags för lite skönhetssömn. Godnatt gott folk!

Och jag ger mig direkt!

Klart att Birgitta löste tråden. Tunnelbana är ju så nära att det måste vara rätt.

Jag råkade se detaljer i den första bilden som uteslöt Stockholms tunnelbana och detaljer i den andra som pekade på X60. Men som jag själv sagt tidigare i tråden: det handlar väl inte om att man skall vara ämnesexpert utan om att se vad bilden föreställer.

Eftersom Jörgen inte var inloggad mellan våra svar så kunde han ju inte heller ge rätt till Birgitta innan jag kom med ett förslag vilket han naturligtvis annars skulle ha gjort.

För övrigt tycker jag att detta var en bra och kul gåta. Många olika och vitt skilda associationer.

Grattis på födelsedagen Birgitta och över till dig!

Tack, tack, Ante! Högst gentlemannamässigt! Men jag borde ju skämmas. Som f.d. växlare på SJ borde jag ju kunnat göra en korrekt identifikation.
Bara för att rulla på med tråden tar jag och laddar upp en snabbis. Kollar om en stund. Sen ska jag till IKEA i Gateshead (fira födelsedagen med att inköpa lingon- och blåbärssylt!).

Bilagor

• liten bild.jpg
    liten bild.jpg
    57.3 KB · Visningar: 114
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar