Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Lasse H skrev:
Välkommen till gatufototråden, Mats!

Tack Lasse!

Känner att just gatufotografering börjar bli mer och mer intressant för min del. Men jag har lång väg att att vandra, speciellt efter att kikat på alla mästare som håller till i denna tråden och på fotosidan. Men men, skam den som ger sig...

Hursomhelst, här kommer en Shanghai-bild till (tror denna klassas som gatubild?):
 

Bilagor

  • imgp1058.jpg
    imgp1058.jpg
    77.1 KB · Visningar: 479
När tyfonen Wipha var på väg in över Shanghai för ett par veckor sedan, passade jag på att plåta lite i regnet/blåsten (dock drog den till slut förbi staden, ej igenom):
 

Bilagor

  • imgp1008.jpg
    imgp1008.jpg
    99 KB · Visningar: 439
Ännu en gatubild från Shanghai, denna gång på den kinesiska stålmannen i en panorerad variant.

Stod som bäst och övade panorering på förbipasserande och så hade jag turen att fånga självaste stålmannen! =)
 

Bilagor

  • imgp1661.jpg
    imgp1661.jpg
    88.4 KB · Visningar: 401
mats77 skrev:
Tack Lasse!

Känner att just gatufotografering börjar bli mer och mer intressant för min del. Men jag har lång väg att att vandra, speciellt efter att kikat på alla mästare som håller till i denna tråden och på fotosidan. Men men, skam den som ger sig...

Hursomhelst, här kommer en Shanghai-bild till (tror denna klassas som gatubild?):

Om jag får hoppa in och tycka litet ;)
så tycker jag den här bilden är bra!
Helt klart gatufoto...

Mannen som äter i förgrunden,
litet frånvänd,
samt bilddetaljer i bakgrunden som skapar en komposition...
Och så den gående personen..

Gillar bilden alltså!!
Mvh Bengan
 
Benganbus skrev:
Om jag får hoppa in och tycka litet ;)
så tycker jag den här bilden är bra!
Helt klart gatufoto...

Mannen som äter i förgrunden,
litet frånvänd,
samt bilddetaljer i bakgrunden som skapar en komposition...
Och så den gående personen..

Gillar bilden alltså!!
Mvh Bengan

Jag tackar för de fina orden Bengt!

/Mats
 
Ännu ett gatufoto från Shanghai. Denna gång bjuder jag på en stilig gatuförsäljare, med vilken jag precis innan avtryck fick ögonkontakt med.
 

Bilagor

  • imgp1384.jpg
    imgp1384.jpg
    94.5 KB · Visningar: 521
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.