Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Om joxa menas med göra om till sv/v så tycker jag att det är ok. :)

Du menar nog autentiska? Autism är något helt annat.
 
Jag joxade visst med språket också...
Men jag menar inte bara att göra om till svartvitt. Man kan ju tona, göra korn, ja rentav retuschera. Allt blir så lätt med det digitala. Får man göra sån't?
 
Gatufoto ska ju vara mer konstnärligt än dokumentärt. Att fixa med toning, kontraster, korn etc, dvs sånt man kan göra i det analoga mörkrummet, tycker jag är ok.
 
Tomasz skrev:
Tog denna idag.
Men när jag skulle konvertera till svartvitt blev jag effektknarkare, lätt hänt när man är inne i photoshop.
Får man joxa med gatufoton eller måste de vara autistiska?

Kul bild, lågt perspektiv man kan nästan tro att du låg ner och plåtade ;)
 
Trevlig tråd det här, mycket fina bilder!!
Kanske redan har diskuterats här men jag undrar, får man publicera gatubilder här på fotosidan (och i forumet) utan tillstånd av personerna på bilderna?
 
dhl skrev:
Trevlig tråd det här, mycket fina bilder!!
Kanske redan har diskuterats här men jag undrar, får man publicera gatubilder här på fotosidan (och i forumet) utan tillstånd av personerna på bilderna?

Ja, absolut, det e ju konst!
 
Jasså är det inte krångligare än så....
Mitt första försök till gatufoto!!
 

Bilagor

  • trattoria.jpg
    trattoria.jpg
    71.9 KB · Visningar: 299
snyggt ditte, verkar som om gatubilden domineras av töser...

Så även på Pärnus sköna sandstrand...
 

Bilagor

  • streetbeachmini0647.jpg
    streetbeachmini0647.jpg
    26.3 KB · Visningar: 484
HDFS) (KGS skrev:
snyggt ditte, verkar som om gatubilden domineras av töser...

Så även på Pärnus sköna sandstrand...


Ja tre töser och en ”nyfiken” gosse.

Vacker bild på den gamla damen med sjalen knyten under hakan!!
 
Har inte läst hela tråden. Började dock läsa om nått jag trodde inte var min grej, men inser att jag har ju faktiskt gatufotat ibland. Här ett kort där jag visserligen känner en av killarna och som dessutom tillhörde det kollektiv jag hade som uppgift att bevaka, men det är verkligen en riktig ögonblicksbild. Jag kom gående och såg killarna pyssla där mitt i vägen och passade på att ta ett kort. Vet fortfarande inte vad de sysslar med, men gissar att de fått kollekt där i väskan. Nån typ av framträdande har de säkert haft iallafall.
 

Bilagor

  • imgp2693-03.jpg
    imgp2693-03.jpg
    58.6 KB · Visningar: 451
Ja, det är väl bäst att lägga upp en bild nu när man ändå är hemma på semestern !
 

Bilagor

  • _dsc1810-på-skate-besk-sv-4.jpg
    _dsc1810-på-skate-besk-sv-4.jpg
    39.4 KB · Visningar: 389
är det nån mer än jag som saknar Bengans bilder och glimmrande kommentaren i tråden? Illa att folk tar semester :)

Bengt
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.