Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Krille-K skrev:
Dina "konstnärliga bilder" från Stadsbibliotekets entré är tycker jag är mycket bra Bengt.
Sen tror jag du har rätt i att om 100 år så är det gatufotobilder med allmänmänskliga aktiviteter som kommer att vara intressanta.
Men vi lever nu och ibland måste man bejaka sin konstnärliga sida:) :)


Skönt att höra Krister! :)

Carpe diem quam minimum credula postero...
Fånga dagen, lita ej på morgondagen...

Konstnärligt gatufoto,
vi kör så! :)
 
Senast ändrad:
Härliga rytmer på Plattan på midsommarafton. Dessutom en röd fotboll. :)
 

Bilagor

  • rödabollen.jpg
    rödabollen.jpg
    77.5 KB · Visningar: 397
Hyperfokal med min 28mm/2.8. :)

Skansen är ett bra ställe att öva mer närgångna bilder på. Folk och djur är vana vid kameror.
Denna stackare jagade jag med en 55mm/1.8.
Det perfekta porträttobjektivet. :)
 

Bilagor

  • påfågel2.jpg
    påfågel2.jpg
    78.9 KB · Visningar: 431
Benganbus skrev:
Här tycker jag det var en spännade komposition!
Och svart och rött!!
B)

Hyperfokal såklart. :)
De körde omkring med sina lövklädda bågar utanför ena entrén till Skansen. Det var bara att slänga upp kameran och plåta. :)
 
mohei skrev:
Hyperfokal såklart. :)
De körde omkring med sina lövklädda bågar utanför ena entrén till Skansen. Det var bara att slänga upp kameran och plåta. :)


HF e bra!! :)

Här är en tidig HF...
HF den funkade nog...
men exponeringen.. :)

Fast rouletten blev bra exponerad!! :)
 

Bilagor

  • roulette2f.jpg
    roulette2f.jpg
    55.7 KB · Visningar: 399
En annan hyperfokalbild. Jag passerade henne, vände mig om och klick... :)
Lite underexponerat blev det men som tur är finns photoshop. :)
 

Bilagor

  • krans.jpg
    krans.jpg
    79.7 KB · Visningar: 391
Lite stillsamt med gatulivet här ute på landet men rätt vad det är så händer det i alla fall nått :)
 

Bilagor

  • heli.jpg
    heli.jpg
    39 KB · Visningar: 351
Brummelisa skrev:
Jag börjar få allt mer en lättare känsla när man ska ta bilder på okända. I den här bilden tex lär det inte vara många som ser på mig. Jag bara stod bredvid kiosken en liten stund och tog ett kort. Om nu någon skulle tycka det var konstigt och frågar vad jag gör (som oftast är den värsta frågan man kan få (inbillar jag mig)) så är det bara att hitta på att någon man känner står i kön eller bakom.

/ Marcus

Kanske lite sent komenterat men dom gångerna jag fått frågan varför jag fotograferar just han/henne/dom/dem så svarar jag ärligt och enkelt, därför att det är min absolut största hobby. Det har faktiskt alla tagit.
Jag har som grädde på moset erbjudit mig att maila en/ett par bilder och det har några av dom gärna viljat ha, dom andra säger nä det behövs inte, bara du inte publicerar bilden sä jag/vi nöjda.

Jag tänker mig tvärt om, jag skulle aldrig vilja att någon plåtade mig och inte kunde vara ärlig "stå för det". dom som säger som det är köper jag utan tjafs.

Man får ju ändå en känsla av att folk litar på en när man är ute och plåtar folk man inte känner.

/Mvh Mats
 
mazz skrev:
Kanske lite sent komenterat men dom gångerna jag fått frågan varför jag fotograferar just han/henne/dom/dem så svarar jag ärligt och enkelt, därför att det är min absolut största hobby. Det har faktiskt alla tagit.
Jag har som grädde på moset erbjudit mig att maila en/ett par bilder och det har några av dom gärna viljat ha, dom andra säger nä det behövs inte, bara du inte publicerar bilden sä jag/vi nöjda.

Jag tänker mig tvärt om, jag skulle aldrig vilja att någon plåtade mig och inte kunde vara ärlig "stå för det". dom som säger som det är köper jag utan tjafs.

Man får ju ändå en känsla av att folk litar på en när man är ute och plåtar folk man inte känner.

/Mvh Mats

Mycket bra sagt, Mats.
Jag blir faktiskt förvånad över många andra som har alla möjliga nödlögner till hands ifall någon skulle fråga vad dom håller på med.
 
mohei skrev:
Hyperfokal med min 28mm/2.8. :)

Skansen är ett bra ställe att öva mer närgångna bilder på. Folk och djur är vana vid kameror.
Denna stackare jagade jag med en 55mm/1.8.
Det perfekta porträttobjektivet. :)



Fin fågel.....Norwegian Blue!?

Ser litet stel ut...eller!? ;) ;)
 
Här kommer en hypernasalbild. Brillorna hjälper en att se var den är tagen, en puss till den som gissar rätt.
 

Bilagor

  • hypernasal.jpg
    hypernasal.jpg
    87.6 KB · Visningar: 326
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.