Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Det jag egentligen menade när jag la till texten till bilden var att visserligen står jag utanför en kö och en massa sockervadd "delas" ut. Men ändå börjar jag mer och mer få en känsla av att det är inte så många som märker en när man tar upp en kamera och tar kort på dem.

/ Marcus
 
Brummelisa skrev:
Det jag egentligen menade när jag la till texten till bilden var att visserligen står jag utanför en kö och en massa sockervadd "delas" ut. Men ändå börjar jag mer och mer få en känsla av att det är inte så många som märker en när man tar upp en kamera och tar kort på dem.

/ Marcus

Sant, så är det ju faktiskt.

Det är nog alltför lätt att ibland inbilla sig att man är universums medelpunkt som alla håller koll på....:)
 
Andreas Th skrev:
Broadway
Gillade mönstret på asfalten.
Fan va fräckt på nått sätt. En go röra av linjer....ganska förvirrande egentligen.

Jag måste till NY och fota....alltid varit mitt önske-resemål, ska bara vänta ett år till så jag iaf e 21 innan jag åker dit...bäst att ha åldern inne först menar jag. =)
 
Brummelisa skrev:
Det jag egentligen menade när jag la till texten till bilden var att visserligen står jag utanför en kö och en massa sockervadd "delas" ut. Men ändå börjar jag mer och mer få en känsla av att det är inte så många som märker en när man tar upp en kamera och tar kort på dem.

/ Marcus


Kan bero på vad man har för kamera. När jag lyfter upp min Nikon D200:a med mitt Nikkor 17-55/2,8 optik, så tar nästan alla ett steg tillbaka.;)
 
Nerevarine skrev:
Fan va fräckt på nått sätt. En go röra av linjer....ganska förvirrande egentligen.

Jag måste till NY och fota....alltid varit mitt önske-resemål, ska bara vänta ett år till så jag iaf e 21 innan jag åker dit...bäst att ha åldern inne först menar jag. =)


Som en kanadensare vi träffade på ett "hostel" i Chicago kallade det; "Anal USA" =)
Jag och min bror hade inga direkta planer på att dricka alkohol ändå men det blev surt när vi inte kom in på en enda Jazz- eller bluesklubb i New Orleans.
Vill tillbaka till NY jag också ^^
 
Micke @ndersson skrev:
Igår kväll, i väntan på bussen hem..

Vänta nu...!!
Hallå!!
Nu blev det litet spännande!!! ;):)

Inte så övertydlig... ;) ;) ;)
Men man ser/anar ändå "vad man ser"
och vad det är....!??
Alltså,
man får fantisera litet själv i bilden... :)
Bra!! :)

Och så e den visuellt fin,
och i svartvitt!!! ;) :)
 
Senast ändrad:
"Snapshot" från förra veckan....
AlbaNova ovanför Roslagstull (Stockholm)

"Flicka vid fönster" :)
 

Bilagor

  • albanova2f.jpg
    albanova2f.jpg
    51.1 KB · Visningar: 456
Benganbus skrev:
Vänta nu...!!
Hallå!!
Nu blev det litet spännande!!! ;):)

Inte så övertydlig... ;) ;) ;)
Men man ser/anar ändå "vad man ser"
och vad det är....!??
Alltså,
man får fantisera litet själv i bilden... :)
Bra!! :)

Och så e den visuellt fin,
och i svartvitt!!! ;) :)


Tackar! Roligt att du reagerade på denna märkliga skapelse! Strävade just efter en sådan förvirrande, lite abstrakt men ändå logisk bild, och som sagt; man får använda fantasin lite.. :)
 
"Flicka vid fönster"

Kanonbild! Så jäkla snyggt med symmetrin i bilden.
Kan du inte lägga upp en större version?
 
Grekland, längst ut på udden i ett litet samhälle.
 

Bilagor

  • sitter_vid_vattnet_400.jpg
    sitter_vid_vattnet_400.jpg
    44.6 KB · Visningar: 438
makari skrev:
"Flicka vid fönster"

Kanonbild! Så jäkla snyggt med symmetrin i bilden.
Kan du inte lägga upp en större version?


Tack Gustav!
Och en liten fotobakgrund till bilden :)
Ställde in mig så jag fick del av "vita huset" att sluta mitt i bilden....
och så "fönsterram" runt om,
och en siluett borde det bli...
å litet reflexer..?
se'n lugnt upp med kameran! :)

Större version....??
Den kanske inte blir "lika bra"!? :(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.