Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Nyfiken eller bara sugen på en sväng?
 

Bilagor

  • hund-nyfiken-1564-40k.jpg
    hund-nyfiken-1564-40k.jpg
    39.5 KB · Visningar: 396
Precis fått upp ögonen för gatufoto och ska ge mig ut på lite försök. Hittade dock lite bilder som kanske duger.
Hmm, nu måste jag ställa en sån där tråkig PUL-fråga igen men har inte fått det klart för mig. Man får tydligen publicera bilder för konstnärligt ändamål, vilket jag tycker det räknas som för bilder på fotosidan, men denna är från USA. Hur är det då? Är jag kriminell nu som postar denna? :p
 

Bilagor

  • china.jpg
    china.jpg
    64.9 KB · Visningar: 382
Mycket bra tråd med många fina bilder, får inspiration. Ska se hur jag lyckas på stan i helgen :)
Provar lite till. Lättare att ta bilder på folk i utlandet.

edit: bilden blev lite mörk, fixade det
 

Bilagor

  • unionflag2.jpg
    unionflag2.jpg
    90.1 KB · Visningar: 375
Senast ändrad:
En till...
När jag gick i backen och tittade i sökaren så var det inte längre vägen som lutade.. :)
 

Bilagor

  • skevt2.jpg
    skevt2.jpg
    89.5 KB · Visningar: 367
Senast ändrad:
Jag börjar få allt mer en lättare känsla när man ska ta bilder på okända. I den här bilden tex lär det inte vara många som ser på mig. Jag bara stod bredvid kiosken en liten stund och tog ett kort. Om nu någon skulle tycka det var konstigt och frågar vad jag gör (som oftast är den värsta frågan man kan få (inbillar jag mig)) så är det bara att hitta på att någon man känner står i kön eller bakom.

/ Marcus
 

Bilagor

  • 4.jpg
    4.jpg
    51.7 KB · Visningar: 486
Brummelisa skrev:
Jag börjar få allt mer en lättare känsla när man ska ta bilder på okända. I den här bilden tex lär det inte vara många som ser på mig. Jag bara stod bredvid kiosken en liten stund och tog ett kort. Om nu någon skulle tycka det var konstigt och frågar vad jag gör (som oftast är den värsta frågan man kan få (inbillar jag mig)) så är det bara att hitta på att någon man känner står i kön eller bakom.

/ Marcus

..okej, men varför ljuga?
Varför inte bara säga som det är?
- Jag är fotointresserad och fotar därför allt möjligt!

Det är enligt min mening det bästa sättet.
Det är sällan någon frågar varför, om man öppet och med ett leende utövar sin favorithobby.

Detta är min erfarenhet.
 
Lasse H skrev:
..okej, men varför ljuga?
Varför inte bara säga som det är?
- Jag är fotointresserad och fotar därför allt möjligt!

Det är enligt min mening det bästa sättet.
Det är sällan någon frågar varför, om man öppet och med ett leende utövar sin favorithobby.

Detta är min erfarenhet.

Visserligen håller jag med dig att det är dumt att ljuga. Men i fallet ovan. Om någon av deras föräldrar skulle fråga mig varför jag tog kort på deras barn hade kanske inte förståelsen varit likadan om jag hade sagt den egentliga anledningen att jag tycker om att ta kort på människor och händelser.

Jag tror att det gäller att anpassa sig efter situationen.

/ Marcus
 
Brummelisa skrev:

Om nu någon skulle tycka det var konstigt och frågar vad jag gör (som oftast är den värsta frågan man kan få (inbillar jag mig)) så är det bara att hitta på att någon man känner står i kön eller bakom.

/ Marcus

Då skulle det nog kunna bli riktigt pinsamt om dom frågar vem det är man känner.
- Hmmm, han försvann visst...harkel, host...

Nää, det är nog ingen bra idé, tror jag i alla fall...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.