Annons

Gör er SVARTVITA tolkning

Produkter
(logga in för att koppla)

Brummelisa

Aktiv medlem
av denna bild.

Notera att den är i färg, men jag vill ENBART ha bilder i svartvit. Det är ok att tona i någon färg.

Ni kan komma åt originalet här (cirka 2 MB).

/ Marcus
 

Bilagor

  • img_0292.jpg
    img_0292.jpg
    48.2 KB · Visningar: 2,772
Här kommer min variant!

Justerat nivåer, ljusat upp vissa skuggpartier, klonat bort en del prickar och kanten längs hans axlar. dock inte revan under ögat!

Ökat kontrasten en aning och lagt på lite korn.

Just de, ögonen också, den blå tröjan reflekterade ögonvitorna blåa, så det har jag justerat och lagt på lite blänk och ljusat upp dom en aning för att de inte skall försvinna! :)

Så, nu fick jag med allt! :)
 

Bilagor

  • william2.jpg
    william2.jpg
    37.9 KB · Visningar: 2,729
Hmm... nu ser han ju ut som han tillhör skådespelarna i "Cissorhands"! *S*
Jaja, lite spookie....
 
Gassoli skrev:
Här kommer min variant!

Justerat nivåer, ljusat upp vissa skuggpartier, klonat bort en del prickar och kanten längs hans axlar. dock inte revan under ögat!

Ökat kontrasten en aning och lagt på lite korn.

Just de, ögonen också, den blå tröjan reflekterade ögonvitorna blåa, så det har jag justerat och lagt på lite blänk och ljusat upp dom en aning för att de inte skall försvinna! :)

Så, nu fick jag med allt! :)

Varför han har blåa ögon är kanske för att jag körde vitbalansen på auto (300d). Tänkte inte på att ställa den på blixt när jag fotade med min studioblixt. Dock kan jag inte göra om det just nu då han leker med John Blund :)

/ Marcus
 
Ett försök

Jag tyckte bakgrunden blev för ljus först, så jag mörkade ner den , sedan har jag höjt kontrasten...
 

Bilagor

  • william3.jpg
    william3.jpg
    41.2 KB · Visningar: 2,694
Gammalt kort?

Ville skapa en "gammal" känsla på kortet, tyvärr hittade jag inget filter för att få dit lite damm och repor.

Jag har omvandlat bilden till svartvit via channelmixer i PS, sedan lagt fotofilter med dels sepiaton och dels gulton. Till sist gjorde jag den lite kornigare och ökade kontrasten något.

Håll till godo!

/Beatrice
 

Bilagor

  • william2.jpg
    william2.jpg
    44 KB · Visningar: 2,612
Tjaaa... som vanligt är det många filter. Färgerna har jag gjort med Gradient Map. Sen har jag fixat med bakgrunden m h a markeringar och kurvor. Lagt på lite korn, skärpt bilden en aning och gjort en ram...

I stora drag...
 
Litet format

Tog och krypmte bilden ordentligt, så slipper man joxa så mycket.



.

William
 
Lite förstorad nu

Min version. Säkert inte bättre än någon annan. Men såhär blev det.
 

Bilagor

  • william_in2kma.jpg
    william_in2kma.jpg
    46.1 KB · Visningar: 1,078
Beskar den lite, spegelvände den (tycker ljuset faller bättre från andra hållet), och sänkte "saturation". Och så la jag till lite filmkorn också ;-)

Mvh Jörgen
 

Bilagor

  • untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    20 KB · Visningar: 1,062
gjorde en standardversion med rysk himmel och lite sepia. en anings softning oxå med Neat Image.
kanske hinner jag få till en grov och hård version oxå..
 

Bilagor

  • william[1].jpg
    william[1].jpg
    19.6 KB · Visningar: 1,016
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.