Annons

Gör er SVARTVITA tolkning

Produkter
(logga in för att koppla)
Christel, du får gärna komma med en tuffare stil med :)

Innan jag la upp den här bilden i det här forumet så gjorde jag min version. Jag har dock inte lagt upp den för kritik här då jag inte vill påverka er (men jag kommer göra det om någon dag).

Men det är kul att se vad olika gör med en bild.

Ni som har gjort om denna bild. Har ni gjort om den till något som ni tycker är finare eller tycker ni om att leka med PS?

Dum och taskig fråga kanske, men jag menade mest att bilden i sig är ju väldigt mörk och jag var lite nyfiken om ni skulle behålla den mörk eller göra den mer normalt ljus.

Tack för alla förslag.

/ Marcus
 
Hör kommer min variant. Pyttelite Neat Image, vill inte att barn skall bli helt släta i ansiktet men jag fick bort lite hårda områden som blev när jag ljusade upp bilden. Sen har jag blurat till bakgrunden. Lade på en svag brunton. Funderade på blänk i ögonen men jag är inte så mycket för att lägga till saker i bilder så det fick bli utan.

Jag gillar att leka i PSP så det var därför jag testade. Jag tyckte originalbiilden var lite för mörk så jag valde att ljusa upp den för att barnet skall framträda lite bättre.
 

Bilagor

  • barn.jpg
    barn.jpg
    48.8 KB · Visningar: 968
Jag försökte få honom att se lite ut som en skulptur eller liknande.
 

Bilagor

  • william-fs.jpg
    william-fs.jpg
    40.9 KB · Visningar: 940
Christel Eldrims får den enda guldstjärnan i klassen, om jag får tycka!
 

Bilagor

  • hemlaxa_040511.jpg
    hemlaxa_040511.jpg
    19.4 KB · Visningar: 883
Halva inlägget försvann (skrev i en notepad och klippte visst bar in hälften).

Lis känns lite "målning", Bosses är fin men det känns lite som huvudet svävar i tomma intet.

Beatrice Lindehs gillar jag och Rolf tycker jag har lyckats få en snygg svartvit variant av fotot.

Anders och Jörgen vänder på bilden vilket jag inte gillar, Erics är jättesnygg, gillar ramen,

Bosses tycker jag är lite för mycket ram och Jacobs påminner oxå den om en målning.

Ulfs och Tonis känns lite för hård i ljuset.
Henrik har valt ett annorlunda grpp, den passade bra som teckning.

Även David har vänt på bilden och jag tänker på plast när jag ser den.

Görans tycker jag var mjuk och fin och även Jonas variant var snygg. Kristofers har en fin färg.

Christels tycker jag är lite för retuscherad, jag tycker inte man skall ta bort alla skavanker som ex den lilla pricken i pannan. Men förövrrigt är den jättesnygg som allt annat Christel producerar.

Hoppas det var ok att jag skrev vad jag tyckte. Min egen är dålig i jämförelse med de jag gillar, får öva mer ser jag :)
 
Senast ändrad:
Jag med

Såhär blev min. Tog fasta på den lite skrämda känslan jag fick hos grabben. Känns lite knepigt att dyka upp efter mästarna Estethia och Dove.
 

Bilagor

  • ansikteweb 50000.jpg
    ansikteweb 50000.jpg
    42 KB · Visningar: 877
Senast ändrad:
Re: Jag med

Magnus Wahlgren skrev:
Såhär blev min. Tog fasta på den lite skrämda känslan jag fick hos grabben. Känns lite knepigt att dyka upp efter mästarna Estethia och Dove.

Det här var bra, fast nu börjar det se ut som "efter skiftet i gruvan" bilder. Mustigt!
 
tack mollan!

jag ska komma med en tuffare bild oxå.. får se om jag kan få lite tid över...

magnus: din version blev ju skitbra!!! *gilla*
:eek:D
 
Jag vill också vara med.

Den ursprungliga bilden låg åt low key så jag ville göra en sådan version. Samtidigt ville jag göra en normaliserad version. Varför inte göra både och? Det räckte bra med nivåerna i Gimp:en.

Sedan vill jag säga att jag verkligen uppskattade Jonas Jönsson version.
 

Bilagor

  • william-both.jpeg
    william-both.jpeg
    8.1 KB · Visningar: 787
Ni som har lekt med den här bilden har ju märkt att den är väldigt mörk. Anledningen var att jag ville göra en low key bild. Jag underexponerade ett helt steg, men tror även att William backade lite så han inte fick maximalt med ljus på sig heller.

Men som sagt, det är jättekul att se hur andra tolkar ett original.

/ Marcus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.