Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Funktionsmacro som inte vill funka?

Produkter
(logga in för att koppla)

jarnjungfrun

Aktiv medlem
Jag gör ett funktionsmacro där jag vill ha en copyrightlogga i högra hörnet men den klagar på att t ex "the command move is currently not available" eller "the command align is currently not available"

...kan man inte göra actions där man använder sig av align-verktyget?
 
Du måste använda Layer/Align för att det ska fungera i ett macro. Går inte att spela in om du använder knapparna på Options palletten. Tror det är det som är problemet här...
 
den klagar fortfarande på att den inte är tillgänglig även fasten jag går in via layer/align... ??

jag prövade med att göra ett macro med att bara ändra kontrasten och då klagar den likadant? Jag måste göra fel när jag spelar in macrot.
 
den klagar fortfarande på att den inte är tillgänglig även fasten jag går in via layer/align... ??

jag prövade med att göra ett macro med att bara ändra kontrasten och då klagar den likadant? Jag måste göra fel när jag spelar in macrot.

det är inte så att du fortsatt spela in på det gamla macrot ist för att göra en ny? det felaktiga kommandot ligger alltså kvar...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.