Janne Ar
Aktiv medlem
Min hustru har en sådan där snövit Macbook, men det kanske inte räcker för att förstå vidden av all förträfflighet? Jag petar på den ibland för att försöka förstå vad som gör folk så religiöst exhalterade. Själv har jag ännu inte kommit till samma insikt och tvivlar på att så kommer att ske om Win 7 utvecklas som hittills. Dock är det ju tur att det finns olika plattformar så debatten hålls vid liv! ;-)
Då har ni det helt omvänt än vi. Här hemma är det jag som har en MacBook - och snövit var det när jag köpte den. Hustrun däremot kör en PC, precis som jag gör i jobbet.
Jag är ingen större vän av "datorkrig" och är inte alls så övertygad om att Mac är förträffligare än PC. Mac fungerar bra för mig, passar mig bättre än PC och jag trivs bättre med den - utan att kunna sätta fingret på exakt vad det är som gör det. Det är en känsla någonstans...
Jag tycker det är bra att det finns olika system, så att man kan välja det som passar en.
De finns dock ett område där Mac aldrig kommer ikapp PC: utbudet av free- och shareware. Jag gillar att hitta små smarta program som underlättar vardagen och de finns i klart större mängd för Windows.