Snuskfia
Avslutat medlemskap
Ska du jobba med film skulle jag absolut gått på en stationär, där vill du ha all kraft du kan få...
Kommer inte på fråga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ska du jobba med film skulle jag absolut gått på en stationär, där vill du ha all kraft du kan få...
Kommer inte på fråga.
Den klenare processorkraften går inte att göra något åt. På HD sidan går att byta original disken till en snabbare 7200 rpm disk eller ännu bättre en SSD. Även en extern disk på 7200 rpm med FW800 kan snabba på disk läsning/skrivning vid bearbetning av stora filer. (Har en WD Studio, men det är ingen mobil lösning)
Går inte att komma från att en laptop är dyrare än en desktop, har sämre prestanda och kortare livslängd.
Ändå ökar försäljningen av laptops.
Det är nog snarare så enkelt att folk hellre vill kunna vara mobila.Kan det möjligen bero på att de flesta enbart läser mail, kollar Facebook, betalar räkningar och möjligen tittar på sina bilder från inte alltför pixeltäta kameror?
Ja, folk är numera surfberoende. Även prislappen har betydelse. I dag kan du få en laptop billigare än desktop.Ändå ökar försäljningen av laptops.
Det är nog snarare så enkelt att folk hellre vill kunna vara mobila.
Kan det möjligen bero på att de flesta enbart läser mail, kollar Facebook, betalar räkningar och möjligen tittar på sina bilder från inte alltför pixeltäta kameror? Det är verkligen lätta applikationer.....då behövs inget mera än en laptop. För andra användningsområden säckar laplopen bara ihop och meddelar "Out of memory", Det har hänt mig också på iMac. 16 gb minne räckte inte. Men den tar inte emot mera.
Möjligt, smaegen er forskjellig. Personligen anser jag mig vara betydligt mera mobil utan dator än med..........
Det här är möjligtvis ett ganska tråkigt svar, men det absolut säkraste svaret på din fråga måste du ju trots allt få om du kontaktar Adobe.När man står med en fot i PC-världen och är beredd att sätt den andra i Mac-världen så är för mig Photoshop den viktigaste frågan. Går det att köra samma Photoshop-licens på en PC och en Mac?
Som privatperson får man ju installera Photoshop på två egna datorer men det verkar bli krångligt när det rör sig om en Mac och en PC. Som jag jag klurat ut så funkar inte samma serienummer till bägge systemen men eventuellt går det att med Adobes hjälp få ett serienummer till det andra systemet.
Är det någon som har erfarenhet?
Det här är möjligtvis ett ganska tråkigt svar, men det absolut säkraste svaret på din fråga måste du ju trots allt få om du kontaktar Adobe.
Om det viktigaste för dig är Photoshop, blir det däremot ännu mer obegripligt varför du vill byta till Mac! ;-)
Du ringer Adobe kundservice och ger dem ditt licensnummer, detta kommer inte längre att fungera. Du får efter en viss väntan ett nytt licensnummer av Adobe. Hur luddigt var det? Dessvärre kommer du inte att få allt..., bara ett nytt licensnummer.Byta och byta.. jag vill ha allt ser du! Det var ju det som var vitsen.
Det är fortfarande lite luddigt hur det hela går till...
Du ringer Adobe kundservice och ger dem ditt licensnummer, detta kommer inte längre att fungera. Du får efter en viss väntan ett nytt licensnummer av Adobe. Hur luddigt var det? Dessvärre kommer du inte att få allt..., bara ett nytt licensnummer.
Nej, PS är fortfarande plattformsberoende och byter du fungerar din licens bara på Mac.
Om det viktigaste för dig är Photoshop, blir det däremot ännu mer obegripligt varför du vill byta till Mac! ;-)
Min hustru har en sådan där snövit Macbook, men det kanske inte räcker för att förstå vidden av all förträfflighet? Jag petar på den ibland för att försöka förstå vad som gör folk så religiöst exhalterade. Själv har jag ännu inte kommit till samma insikt och tvivlar på att så kommer att ske om Win 7 utvecklas som hittills. Dock är det ju tur att det finns olika plattformar så debatten hålls vid liv! ;-)De som har förstår... ;-)