Janne Ar
Aktiv medlem
Jag tror inte att någon större skada är skedd då hela ditt inlägg går att läsa bara man bläddrar upp lite på sidan. Ganska fånigt att tjafsa om en sådan bagatell!Ska du citera så gör det gärna med lite hyffs, att klippa lösa ord utan att indikera det och för att skapa någon helt annan innebörd än urpsrunget är Aftonbladet-stil.
Min poäng är emellertid att det ÄR en överdrift att påstå att 8 gb internt är ett minimum om man skall göra annat än att surfa. I skrivande stund lyssnar jag på musik med VLC, surfar här på FS med Firefox och har Photoshop Elements i gång på min iMac 7.1 (2Gb) - helt utan problem och med ögonblicklig respons från datorn. Jag brukar dessutom ha fler program igång utan problem.
Att 8 gb skulle vara minimum för normalt datoranvändande stämmer inte och är rent vilseledande, vilket är ganska osnyggt med tanke på att tråden startades av en medlem som funderar på att skaffa Mac och som därför behöver få fakta.
Att mer internminne tillåter tyngre och fler applikationer samt ger snabbare arbete vid normal belastning stämmer, men det var inte vad du skrev.