Snuskfia
Avslutat medlemskap
Vill inte gnälla men mitt stavas Rebecka och inte Rebecca. Jag vet inte varför jag bryr mig men det förekommer så ofta att folk stavar mitt namn fel. Det är ju trots allt den svenska versionen jag har och då vill jag att svenskar i varje fall skriver det rätt.
Därtill står det ju klart och tydligt hur jag stavar här med, det är värre när man inte ha namnet uppskrivet framför en. Om du nu inte råkar vara svensk.
Korrekt, jag gillar inte OO!
Hoppas jag hittar en som passar mig med. Är mer orolig för vad plånboken anser om den saken.
Alla svar blir baserade på egna åsikter. Jag läser inte det ni skriver som facit eller som en troende läser Guds ord. Jag vill bara höra era åsikter.
I det här fallet föredrar jag faktiskt intern hårddisk också.
Att Apple tar bra betalt för sina prylar vet jag också... och ja, det är en nackdel. Men min PC gav jag 8500 kr för och jag tycker det verkar rätt nära till ca 11 000, om Mac faktiskt erbjuder en bättre datorupplevelse (jag sitter mycket på datorn, FÖR mycket!).
Därtill står det ju klart och tydligt hur jag stavar här med, det är värre när man inte ha namnet uppskrivet framför en. Om du nu inte råkar vara svensk.
Rebecca skrev tidigare i tråden att hon inte gillade OpenOffice. Mitt svar utgick från det. Men det finns ju andra freeware-alternativ som t.ex. AbiWord eller Bean. Och OpenOffice finns ju i en speciell Mac-variant, NeoOffice. Vad gäller iLife tycker jag personligen att den sviten i sig egentligen är skäl nog för att byta system (*Duckar för alla vinande stridsyxor som susar runt öronen* ) Men så mycket till ordbehandlare erbjuder de ju inte....
Jag är övertygad om att Rebecca hittar en ordbehandlare som passar henne.
Korrekt, jag gillar inte OO!
Hoppas jag hittar en som passar mig med. Är mer orolig för vad plånboken anser om den saken.
Du har helt klart en poäng där, Erland.
Men som jag skrev i mitt inlägg svarade jag utifrån de val jag skulle göra. Rebecca frågade om råd inför de tillval Apple erbjuder och ett svar på en sådan fråga kan ju inte bli annat än subjektivt. Det är ju alltid svårt att avgöra vad som fungerar för någon annan...
Jag är väl medveten om att Apple tar bra betalt, men det finns en rad skäl till att jag ändå väljer att ha en stor intern hårddisk. Även om jag har en hel liten uppsättning externa diskar också...
Alla svar blir baserade på egna åsikter. Jag läser inte det ni skriver som facit eller som en troende läser Guds ord. Jag vill bara höra era åsikter.
I det här fallet föredrar jag faktiskt intern hårddisk också.
Att Apple tar bra betalt för sina prylar vet jag också... och ja, det är en nackdel. Men min PC gav jag 8500 kr för och jag tycker det verkar rätt nära till ca 11 000, om Mac faktiskt erbjuder en bättre datorupplevelse (jag sitter mycket på datorn, FÖR mycket!).