PeterEskilsson
Aktiv medlem
Vart tog Panasonic G5 vägen? Tycker dom har lanserat den riktigt illa, eller snarare, inte alls...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kläm-och-känn på Samyang 24mm TS?
Någon chans att Canon presenterar några nya objektiv? T ex en efterträdare till 100-400/4,5-5,6?
Samt en liknande fråga till Nikon, när det blir en 300/4VR eller ett fungerande 80-400VR
Vet att det är svårt på en mässa men kan du få någon uppfattning om hur bildkvaliteten, förutom upplösningen, skiljer sig mellan D600, D800 och D700, t ex det dynamiska omfånget, färger mm?
När kommer Nikon med en ljusstark, 2,8, macro med VR runt 180-200 mm?
Skulle vilja få en generell uppfattning om optik till Nikon 1-systemet. Självklart kommer ingen avslöja detaljer, men fortsätter de nya objektiven komma ut i nuvarande takt så lär man ju ha en ganska lång väntan framför sig.
Eventuell info om ny ljusstark Nikon 1-optik (förutom den nu aktuella 18,5/1,8) är extra intressant.
Kommer Olympus/Panasonic att släppa något långt fast tele (t ex 300mm/f4.0) för micro four thirds inom de närmaste 2-3 åren?
Vart tog Panasonic G5 vägen? Tycker dom har lanserat den riktigt illa, eller snarare, inte alls...
Vem bjöd på godast kaffe ?
Kan bara instämma, mer info, priser, handhavande, beräknad leverans...
Har inte sett någon nyhet från Ricoh.
Hur ser framtiden ut för GXR systemet?
(Tack för initiativet!)
Jag måste faktiskt medge att jag "kom på mig själv" lite grann, när jag hade plitat ned min fråga... Om man skall vara lite schysst mot Nikon i just denna frågan, så visade de ju faktiskt upp ett gäng prototyper på 5-6(?) objektiv, ganska så direkt efter 1-introduktionen. Jag glömde faktiskt bort det.Här är ju ett typexempel på att de mer tillknäppta avtillverkarna gör sig själva en otjänst genom att inte presentera framtisplaner.
Jag var i Ricoh/Pentax monter idag, men tänkte faktiskt inte på att fråga om just GXR. Skall försöka kolla. Tvivlar på att jag får något speciellt intressant svar, men att fråga är (i stort sett) gratis.
Det jag däremot hörde var att det fortfarande är lite oklart var skiljelinjen mellan de två märkena skall gå. Man kan säga att de Pentax-nyheter som visats upp nu (nya K-5rna, nya 560/5,6, 90-makrot till 645D osv) var nyheter som redan beslutats innan Ricoh tog över Pentax. Som någon sade idag: Det återstår att se var och hur i Pentax som Ricoh kommer att satsa pengar.
En spekulation jag hört tidigare, och som verkar vagt logisk, är att man kanske fortsätter göra kompakter med Ricoh som varumärke, och låter systemkamerorna heta Pentax. Men det är som sagt bara spekulation, inget jag vet.