Annons

Fotoram med "Random visning"

Produkter
(logga in för att koppla)

marmit

Medlem
Dagens digitala fotoramar har ju utbyggbart minne som sväljer tiotusentals bilder. Väldigt få, om någon, har funktion för att visa bilderna i helt slumpvis ordning. Blir rätt trist att alltid se bilderna i samma ordning.

Känner ni till någon fotoram som har

- Slumpvis bildordning
- Upplösning minst 800X600
- Skärm minst 10 tum

/M

Det är bara och googla "litet", så skall det gå att hitta fotoramar med slumpmässig visning.

Beroende på var och hur man tänkte visa bilderna, finns olika lösningar. Säg det som inte finns nuförtiden...

/Leif

Jag letar också, och det verkar tyvärr inte vara så enkelt....

Jag har sedan tidigare en NextBase Gallery 15, och den har slumpmässig uppspelning. Men om jag ska köpa en ny ram idag så verkar det i princip omöjligt att hitta något.

8" verkar vara en vanlig storlek, ja. Och tyvärr är de flesta i bredbildsformat dessutom... och med halvdan upplösning. Det blir väldigt små stående bilder.

De flesta ramar har en random funktion, men då för HUR bildskiftet sker (från vänster till höger, uppifrån & ner, diagonalt och en massa andra kufiska sätt), men ingen verkar stödja att visa bilderna i slumpvis ordning.
Svårt at hitta detta i skärmens specifikation i alla fall. Jag har också jagat fram manualer på nätet, men ännu utan att hitta rätt skärm.
/M

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto