ANNONS
Annons

Fotokompis i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)
Skit har inte kollat här så ofta (tentor) men vi ses då idag kl 13.

Synd att ni kommer inte Andreas och Henrik, btw Henrik grymma bilder!!
 
Synd att ni inte kan komma grabbar! förhoppningsvis blir det fler träffar på G så ni är välkomna då!

Krya på er och lycka till på tentorna! Rock on!
 
Fler sjuka

Hej
Kommer också at behöva hålla mig hemma denna underbara dag med en sjuk son.
Hoppas ni får det trevligt.
Mvh Patrik
 
VA LYCKAT!

Kort resumé för er som tyvärr missade dagens fototräff och vad som är beslutat för framtiden!

Vi möttes upp vid 13 tiden som vi bestämt, alla hittade varann lätt (kan berott på alla kameror o annan utrustning!)

Tog en kort promenad upp till wasaparken och på vägen dit köpte vi med oss lite kaffe. Satt där och bakantade oss med varann en stund, men det började klia i benen på många så snart var alla uppe och fotade det dom hittade i närområdet!

Tog en vända till trädgårdsföreningen och palmhuset, blev många häftiga kort!

Allt avslutades med en middag på den grekiska tavernan vid palladium!

Själv trivdes jag väldigt bra med alla som deltog och jag hoppas på många fler fototräffar!

Innan vi löste upp oss bestämdes det preliminärt att ses om två veckor igen, kanske kan det bli för tätt mellan träffarna...vi känner på pulsen när det närmar sig!

Exakt när, var och hur det blir är inte klart än. Jag återkommer med mer info om framtida träff!

Jag hoppas det vart ok för alla att jag tagit en liten position i gruppen vad gäller planering osv, självklart är jag en ödmjuk och diplomatisk diktator så inget sagt att jag ska vara något överhuvud på något sätt!

Kort o avslutande vill jag tacka alla som närvarat idag! Jag har haft kanonkul och lärt mig en hel del nytt och jag ser fram emot framtida träffar!

och förresten...var hästen en märr?? :D
 
Det har du alldeles rätt i....tack allihopa för en trevlig Söndag =))))

Mer av detta!!

Mina bilder blev dock inte vad jag tänkt mig , i kameran såg det ut som många guldkorn, men de blev alldeles för mustiga & mörka...det där med att de blir rejält mörka var ett extra intressant fenomen....det blir till att både fota jpg samt raw framöver & lära sig Photoshop "fort & lätt"....jag har inget annat val börjar jag inse nu...

Skall gå igenom alla inställningar som finns nu till påsk så jag äntligen får rätsida på detta innan jag blir galen...så går det när man köper för avancerade kameror....dagen visdom *haha

Hoppas det gick perfa för er andra!!

Jag totalmissade hästuppdraget....attans...

Du får gärna axla manteln & bli diplomatisk diktator om du vill =)
 
Tycker ochså att träffen var lyckad. Alltid roligt att få träffa nya fotointresserade människor. Tackar Carl-Henrik som höll i det hela på ett bra sätt. Ser framåt mot ev. nya träffar.Lägger upp några av de bilder jag tog. Mvh Thomas
 
Bild 4. Tiggaren på Götgatan. (konstigt att det skall finnas här i Sverige) Mvh Thomas
 

Bilagor

  • _mg_3572liten kopia.jpg
    _mg_3572liten kopia.jpg
    87.9 KB · Visningar: 154
Fina bilder och roligt att höra att det blev en lyckad träff.. Själv hann jag inte, insåg att jag behövde vara hemma och greja. Kom hem från London i tisdags och var bort fre-lör med bla besök på Fotomässan.. Så idag, så drog hemmatarmen för mycket trots det fina vädret.

Däremot tänkte jag titta till Botaniska nån dag efter jobbet den här veckan om det fina vädret håller i sig.

Så säg gärna till om nån mer är intresserad
 
Tyckte vi diskuterade att besöka botaniska och slottskogen inför nästa eventuella träff om 14dagar.
Mvh Thomas
 
Tack för en riktigt rolig dag! (Hoppas att vi ha samma tur med vädret om 14 dar:)

Då var redigeringen äntligen klar. :p Kommer lägga upp runt 10 bilder i tråden strax, ska bara komprimera ett gäng först.
 
Usch...sitter o ska produktfota kaffet nu...va mycket riktigt svårare än jag väntat mig! det jävliga är att dom reflekterar minsta ljusglimt, vilket inte blir snyggt!!

Ifall någon av er alla trevliga känner för det, så är ni mer än välkomna att komma över till mig i veckan så kan vi se om vi med knep o knåp kan få ordning på allt!

Tror mina gluggar inte ger den skärpan jag eftersträvar heller (texten på paketet bli väldigt grumlig.

Nåja, må väl alla! tack för en trevlig dag! Nu ska jag lägga mig med alla mina nyköpta fototidningar och sova!
 
Första bilden!

(Tyvärr försvann färgerna på alla bilder när jag komprimerade dom.)
 

Bilagor

  • fs-träff,-ellie,-hampus.jpg
    fs-träff,-ellie,-hampus.jpg
    64.3 KB · Visningar: 134
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.