Annons

Fototräff Göteborg 14/4

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjena!

skulle behöva en jättetjänst!
Ska fota en hockeymatch imorgon och känner att min lilla 200 zooms glugg inte räcker till.

Finns det någon som skulle kunna låna mig en glugg eller extender till canon från fredag eftermiddag till lördag morgon?
 
henrikgbg skrev:
Tjena!

skulle behöva en jättetjänst!
Ska fota en hockeymatch imorgon och känner att min lilla 200 zooms glugg inte räcker till.

Finns det någon som skulle kunna låna mig en glugg eller extender till canon från fredag eftermiddag till lördag morgon?

Vilken match ska du fota?

200 är helt okej för en hockeymatch om du står i fotobåset. Det är viktigare att du har en en stor bländare på objektivet. Jag har fotat en del matcher om du vill se exempel på hur långt man kommer med 200.
 
MikaelKreutz skrev:
Vilken match ska du fota?

200 är helt okej för en hockeymatch om du står i fotobåset. Det är viktigare att du har en en stor bländare på objektivet. Jag har fotat en del matcher om du vill se exempel på hur långt man kommer med 200.

ok!
Det såg ju nice ut!
imorgon på scandinavium, timrå. Tror dom ska fixa plats åt mig i fotobåset, annars blir det i avbytarbåset!
 
Hur ser det ut med planerna på botaniska i helgen. någon som vet något om hur vädret kommer att bli eller kommr det hela att blåsa bort??
 
Janne.B skrev:
Hur ser det ut med planerna på botaniska i helgen. någon som vet något om hur vädret kommer att bli eller kommr det hela att blåsa bort??

Enligt smhi så ser lördagen solig men kall ut (1 grader/6 grader/4 grader) inte så blåsigt. Söndagen ser mörk ut... Själv kommer jag sitta i Lisebergshallen och fotografera innebandy. Döv SM i Göteborg.
 
Det blir inte varmt på lördag tydligen men kanske jag ska ta en tur kanske till Botaniska, inte 100% än.

Är det någon som er som har egen studio? .... näh, jag behöver studio till nästa vecka!
 
henrikgbg skrev:
ok!
Det såg ju nice ut!
imorgon på scandinavium, timrå. Tror dom ska fixa plats åt mig i fotobåset, annars blir det i avbytarbåset!

Avbytarbåset? :) Fotobåsen ligger precis bredvid avbytarbänken i Scandinavium. Inte ens en vägg mellan.

Vem eller vilka ska du fota för?
 
ok!
Har vart i scandinavium 2-3 gånger bara, ingen koll vart dom olika båsen ligger

Partille old boys tror jag dom heter!
 
ramphot skrev:
Det blir inte varmt på lördag tydligen men kanske jag ska ta en tur kanske till Botaniska, inte 100% än.

Är det någon som er som har egen studio? .... näh, jag behöver studio till nästa vecka!

Jag har en fullt utrustad studio.
Vad skall du fota?
Har du studiovana?

/Jan
 
jodå, över förväntan faktiskt, det var jäkligt svårt med ljuset, med den inställning jag körde så fick jag ett väldigt gult ljus, så ska försöka ljusa upp dom i photoshop!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.