ANNONS
Annons

Fototräff Göteborg 14/4

Produkter
(logga in för att koppla)
henrikgbg skrev:
Jag tänkte dra en sväng till Botaniska på tisdag efter jobbet (runt 17-18 tiden) o kika lite. Skäms att säga, men har aldrig vart där.

Någon som vill hänga med?

Ska det inte bli dåligt väder på tisdag?

Tror att jag jobbar på kvällen men har jag tur så kanske jag är i närheten när jag slutar.

MikaelKreutz skrev:
Ska det inte bli dåligt väder på tisdag?

Tror att jag jobbar på kvällen men har jag tur så kanske jag är i närheten när jag slutar.

Enligt SMHI ska det bli sol och 10-13 grader över dagen (samma sak dom sa om lördagsvädret på öckerö, bara att hoppas på det bästa!)

henrikgbg skrev:
Enligt SMHI ska det bli sol och 10-13 grader över dagen (samma sak dom sa om lördagsvädret på öckerö, bara att hoppas på det bästa!)

och jag var hastigt och lustigt lite tidsoptimist.. när jag trodde jag skulle hinna Botaniska den här veckan.. Inser nu jag inte kommer att göra det..
Åker ju till Amsterdam på torsdag kväll och skall hinna med massor innan jag åker.. så får tyvärr hoppa Botaniska den här gången..

Får vänta med mina fulladdade batterier till Amsterdam istället :)

För den här fotodagen på Öckerö var vad jag behövde.. nu är suget att få fotografera tillbaka igen

Gersemi skrev:
och jag var hastigt och lustigt lite tidsoptimist.. när jag trodde jag skulle hinna Botaniska den här veckan.. Inser nu jag inte kommer att göra det..
Åker ju till Amsterdam på torsdag kväll och skall hinna med massor innan jag åker.. så får tyvärr hoppa Botaniska den här gången..

Får vänta med mina fulladdade batterier till Amsterdam istället :)

För den här fotodagen på Öckerö var vad jag behövde.. nu är suget att få fotografera tillbaka igen

Härligt att höra agnetha! Blir glad att höra att inspirationen är tillbaka!

FOTOKLUBBEN!
FÖR DOM SOM ÄR INTRESSERADE KOMMER MÖTE SKE I BÖRJAN AV NÄSTA VECKA.

ALLA SOM VILL AKTIVT DELTA I PLANERINGSARBETET M.M. FÖR FRAMTIDA TRÄFFAR: ANMÄL ER I MIN GÄSTBOK!

FOTOKLUBBEN

Träff på tisdag 18.00.

Plats: Hemma hos mig.

Västra Andersgårdsgatan 12
417 15 Göteborg

Spårvagn är lättast, hoppa av på "gropegårdsgatan". Sök på vasttrafik efter den hållplatsen så hittar du enklast vägen för just dig!
(ligger två hållplatser efter backaplan, strax efter rambergsvallen)

Vad ska göras?
Vi ska gå igenom och brainstorma fram bla. vad den nya fotoklubben ska ha för riktlinjer inför framtiden och vad vi vill med framtida träffar. Resultatet kommer presenteras vid nästa fototräff för övriga.

Om du inte anmält dig redan så gör det i min gästbok.

Det här är ingen fototräff, utan ett möte för dom som känner sig villiga att dra ett strå till stacken.

henrikgbg skrev:
FOTOKLUBBEN

Träff på tisdag 18.00.

Plats: Hemma hos mig.

Västra Andersgårdsgatan 12
417 15 Göteborg

Spårvagn är lättast, hoppa av på "gropegårdsgatan". Sök på vasttrafik efter den hållplatsen så hittar du enklast vägen för just dig!
(ligger två hållplatser efter backaplan, strax efter rambergsvallen)

Vad ska göras?
Vi ska gå igenom och brainstorma fram bla. vad den nya fotoklubben ska ha för riktlinjer inför framtiden och vad vi vill med framtida träffar. Resultatet kommer presenteras vid nästa fototräff för övriga.

Om du inte anmält dig redan så gör det i min gästbok.

Det här är ingen fototräff, utan ett möte för dom som känner sig villiga att dra ett strå till stacken.

....oj, tisdag NÄSTA vecka (24 tror jag det blir, sitter inte med kalendern i hand)

Är det fortvarande aktuellt med ett besök på botaniska imorgon, Carl-Henrik&Anette och ev. någon mer??
Mvh Thomas

Jag kommer nog inte hinna till botaniska imorgon, som sagt. Slutar inte jobbet förrän kl.19, å det lär ta minst 30min att ta sig bort till botaniska från Landvetter... På sin hemsida har de ivarje fall skrivit att de stänger kl.20.
Jag får ta mig dit någon annan dag helt enkelt. Kanske på onsdag... Tänkte åka in till stan och köpa min nya kamera då. =D

Jag kommer, vi har grupparbete men det håller inte så långt, var det väl kl 18, eller?

Vad kul Annete, så då måste du ta en runda också och leka med den nya kamera ; )

Rhythm skrev:
Jag kommer nog inte hinna till botaniska imorgon, som sagt. Slutar inte jobbet förrän kl.19, å det lär ta minst 30min att ta sig bort till botaniska från Landvetter... På sin hemsida har de ivarje fall skrivit att de stänger kl.20.
Jag får ta mig dit någon annan dag helt enkelt. Kanske på onsdag... Tänkte åka in till stan och köpa min nya kamera då. =D

solvargen skrev:
Är det fortvarande aktuellt med ett besök på botaniska imorgon, Carl-Henrik&Anette och ev. någon mer??
Mvh Thomas

Jag kommer åka ut efter jobbet till botaniska, en liten stund blir det bara, men är sugen på att se hur det ser ut där!

ramphot skrev:
Vad kul Annete, så då måste du ta en runda också och leka med den nya kamera ; )

Jaa, det ska bli riktigt kul! =D

Får jag be om ett sista tips från er andra nu då: jag hade ju tänkt köpa Canons 350D.. Men så finns ju 400D'n också.... ;) Finns det anledning för mig att lägga ut 1500:- extra för denna uppdatering? "Ska man göra något ska man göra det ordentligt", som de säger.
Jättetacksam för era åsikter.

Ha det så skoj på botaniska idag!

Rhythm skrev:
Jaa, det ska bli riktigt kul! =D

Får jag be om ett sista tips från er andra nu då: jag hade ju tänkt köpa Canons 350D.. Men så finns ju 400D'n också.... ;) Finns det anledning för mig att lägga ut 1500:- extra för denna uppdatering? "Ska man göra något ska man göra det ordentligt", som de säger.
Jättetacksam för era åsikter.

Ha det så skoj på botaniska idag!

hmm..känner inte till alla uppdateringar på 400:an.
Men är det bara 1500:- emellan så skulle jag nog satsa på den. Har själv 350D och börjar känna att en hel del funktioner saknas i den, som jag misstänker kommit till 400:an

Jag har 400`an och det är en väldigt bra kamera att växa i.

Bägge moderllerna är lätthanterliga.

Det amn också måste ha i åtanke när man köper en DSLR är att man köper in sig på ett system, och canon har väldigt bra optik, och en stor begagnatmarknad.

Enda skillnaderna är egentlgien större LCD-display och fler mp, men den har högre brusnivå på samma iso-tal som 350. Ingen jätteskillnad men...
Sedan har ju 400 automatisk sensorrengöring också.

Köp till batterigreppet också, kan vara skönt med det extra greppet och den extra tyngden.

Jag beger mig till botaniska direkt efter jobbet idag (17.00)

Vill någon hänga med så slå en signal till mig!

0733 - 80 90 83

/Carl-Henrik

henrikgbg skrev:
Annette:

kika på den här sidan, canon har en kampanj just nu där du får pengar tillbaka när du köper utrustning:

http://canonlensacc2007.onlinerebates.com/terms.aspx

Ahaa! Va nice. Fattar dock inte riktigt hur det funkar. Menar de alltså att om jag köper någon av produkterna på den listan, i vilken affär som helst, så ska jag skicka kvitto kopis osv till Canon...? Eller har jag fått det helt om bakfoten?

Hmm, beslutsångesten kring val av kamera sitter kvar. De 1500:- extra för 400:an kan jag ju annars lägga på ett objektiv så småningom.. Man är ju ändå inte gjord av pengar. Jaja, nu "tänker jag högt" i forum version.. =P

Rhythm skrev:
Ahaa! Va nice. Fattar dock inte riktigt hur det funkar. Menar de alltså att om jag köper någon av produkterna på den listan, i vilken affär som helst, så ska jag skicka kvitto kopis osv till Canon...? Eller har jag fått det helt om bakfoten?

Hmm, beslutsångesten kring val av kamera sitter kvar. De 1500:- extra för 400:an kan jag ju annars lägga på ett objektiv så småningom.. Man är ju ändå inte gjord av pengar. Jaja, nu "tänker jag högt" i forum version.. =P

jepp, skicka kvitto m.m. till dom så får du tillbaka en slant, för 400:an så får du 700:- tillbaka, då är skillnaden 800:- mellan den och 350D, vilket känns som en självklarhet att välja.
Tror bla att 400:an har två sekunders fjärrstyrd slutare, vilket inte 350D har, något som stört livet ur mig sedan jag upptäckte det. har fler focuspunkter också, vilket inte är helt fel. Bara att få 2 MP mer än 350D gör prisskillnaden obetydlig i mina ögon!

Botaniska.
Pga. av blåsten har Carl-Henrik och jag bestämt oss att senarelägga detta besök. Kanske blir det någon gång nästa vecka istället.
Mvh Thomas

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar