Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotointresserade i Stockholm med närområde

Produkter
(logga in för att koppla)
Som bonden sa: "Om jag kan så kommer jag inte, men om jag inte kan så kommer jag" - -
(kommateringsövning!)

MEN - träffpunkten ifråga är väldigt populär på söndagar med vackert väder; en 'invasion' av ett sällskap på 20-30 pers kan vara 'droppen'...

Admin rekommenderas att ringa å kanske boka, om det går..?
Fjällgatans Kaffestuga - Stockholm
Tel. 08-643 14 40
Fjällg. 37, 11628 STOCKHOLM

YoursTruly
./h@nsN.

Kan väl förta en del av idén med en social träff om alla har öronproppar? ;)

Maskros kan väl funka - det råder ingen brist på dem i alla fall. Vi har tjuvkikat lite på folks profiler, och några ska man väl känna igen, tror jag.

red-top skrev:

Admin rekommenderas att ringa å kanske boka, om det går..?
Fjällgatans Kaffestuga - Stockholm
Tel. 08-643 14 40
Fjällg. 37, 11628 STOCKHOLM

YoursTruly
./h@nsN.
Jag tyckte det var en bra idé. Jag har nu ringt dit och hört mig för. De var osäkra på om man kunde boka plats, men tjejen jag talade med skulle kolla upp saken och därefter återkomma till mig. Jag ställde en förfrågan om en grupp på mellan 20-30 personer, så om vi får lägga en bokning hoppas jag att inte bortfallet blir för stort. Återkommer när jag vet mer!

amyla skrev:
Jag tyckte det var en bra idé. Jag har nu ringt dit och hört mig för. De var osäkra på om man kunde boka plats, men tjejen jag talade med skulle kolla upp saken och därefter återkomma till mig. Jag ställde en förfrågan om en grupp på mellan 20-30 personer, så om vi får lägga en bokning hoppas jag att inte bortfallet blir för stort. Återkommer när jag vet mer!
Nu har Sara ringt upp mig. Det går inte att boka plats, men hon trodde inte att det skulle uppstå olösliga problem med en grupp på 20-30 personer. Hon nämnde att det finns en grupp bord med stolar bakom stugan som sällan är använda.

Eftersom det ju ska bli relativt varmt på söndag och många uttryckt gillande över mötesplatsen föreslår jag på att vi iaf använder detta café som initial mötesplats. Är det knökfullt kan vi ju helt enkelt ta oss vidare därifrån. Vad säger ni andra?

Det låter väl vettigt.
Ser med spänning fram emot detta. Trots att jag fått skicka "pellejönskameran" på reparation :-( Så nu är jag nästan kameralös, men hoppas på lite inspiration och social träning :)
Hoppas det blir lite varmare nu också *brr*.
//Anna
PS. Ska vi ha maskros med oss? DS.

Håller med, blir det för fullt så får vi väl gå vidare någon annanstans. (Och Pellejöns är ett underskattat uttryck, jag har börjat använda det på jobbet :D När folk ringer och har problem med sin dator så frågar jag ome det är en vanlig dator eller en Pellejöns dator he he.

Placeboworks skrev:
Håller med, blir det för fullt så får vi väl gå vidare någon annanstans. (Och Pellejöns är ett underskattat uttryck, jag har börjat använda det på jobbet :D När folk ringer och har problem med sin dator så frågar jag ome det är en vanlig dator eller en Pellejöns dator he he.

dator = maskin med unix
pellejönsdator = maskin utan unix

?

Anna_hanna skrev:
Det låter väl vettigt.
Ser med spänning fram emot detta. Trots att jag fått skicka "pellejönskameran" på reparation :-( Så nu är jag nästan kameralös, men hoppas på lite inspiration och social träning :)
Hoppas det blir lite varmare nu också *brr*.
//Anna
PS. Ska vi ha maskros med oss? DS.
=D Jag tror jag testar att hitta resten av gänget utan maskros först. Misslyckas jag får jag helt enkelt springa ut och rycka åt mig en bunt som jag får vifta med.

Brukar det inte växa maskrosor på gräsplätten bredvid cafeét. Det är väl i så fall att bara gå dit och plocka då:)

Kanon att ni ska träffas nu på söndag.
Skulle gärna vilja vara med, men kan inte denna söndag.
Men gärna nästa gången! Så hör av dig, när en ny träff är på gång! :)

Hälsningar
Steffen

Geraner skrev:
Kanon att ni ska träffas nu på söndag.
Skulle gärna vilja vara med, men kan inte denna söndag.
Men gärna nästa gången! Så hör av dig, när en ny träff är på gång! :)

Hälsningar
Steffen

Det verkar finnas visst intresse (fler än Steffen har hört av sig till mig) av att denna träff upprepas. Tror ni en gång i månaden är för ambitiöst? Ingen behöver ju komma alla gånger, liksom. Jag kan ta på mig att lägga in det i kalendern och starta trådar, jag kommer dock sannolikt inte att närvara varje gång (även om jag ämnar försöka vara med på söndag).

Varför inte varannan vecka istället?
Tycker att en gång i månaden är rätt sällan.
Även om man säger, varannan vecka, så är det ju så som du säger. Ingen behöver komma alla gånger.

Mvh
Steffen

dl_4711 skrev:
Det verkar finnas visst intresse (fler än Steffen har hört av sig till mig) av att denna träff upprepas. Tror ni en gång i månaden är för ambitiöst? Ingen behöver ju komma alla gånger, liksom. Jag kan ta på mig att lägga in det i kalendern och starta trådar, jag kommer dock sannolikt inte att närvara varje gång (även om jag ämnar försöka vara med på söndag).
Ja, varför inte? Min ambition är iofs att jag kan hitta folk att umgås med också utanför organiserade fototräffar. Ibland är det kanske inte läge att dra iväg 30 stycken för att fota tillsammans eller snacka trix och fix i photoshop. =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar