Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotointresserade i Stockholm med närområde

Produkter
(logga in för att koppla)
Chayron skrev:
Det finns väl inte längre några rysspråmar i svindersvik. dom skulle ge plats åt lyxhusbåtar...
vi var några stycken där i maj (tror jag) och då skulle allt underbart skrot vara borta inom 2 månader...

För en vecka sedan så låg åtminstone pråmarna kvar. Låter som om man borde stressa dit ganska snart om man ska hinna fota lite...

/B
 

Bilagor

  • 74.jpg
    74.jpg
    48.9 KB · Visningar: 614
Chayron skrev:

vi var några stycken där i maj (tror jag) och då skulle allt underbart skrot vara borta inom 2 månader...

Hur var det, några av dom som bor/bodde där som hade några "synpunkter" kring att ni fotograferade?

Samt, någon/några, helst inte för många, som har lust ta en sväng dit ganska snart, någon av kommande helger om vädret är ok?

/B
 
Haa!!
Vi som var där i våras har inte ens tänkt åka dit nåt mer. Trodde faktisk att allt var redan borta eftersom dom killarna som jobbade där sa det. En av dom hade starka åsikter om att vi klättrade på pråmarna, men annars var det lugnt.Han tyckte mest att det var en säkerhetsfråga, och iofs så får man nog se sig för inne i pråmarna. Sönderrostade järngolv o såna saker...
Det har varit flera som har frågat mig om pråmarna men jag har sagt till alla att det finns inte längre=)
Men där ser man...kanske man skulle ta en repa dit innan snön kommer...
 
Chayron skrev:
Haa!!
Vi som var där i våras har inte ens tänkt åka dit nåt mer. Trodde faktisk att allt var redan borta eftersom dom killarna som jobbade där sa det. En av dom hade starka åsikter om att vi klättrade på pråmarna, men annars var det lugnt.Han tyckte mest att det var en säkerhetsfråga, och iofs så får man nog se sig för inne i pråmarna. Sönderrostade järngolv o såna saker...
Det har varit flera som har frågat mig om pråmarna men jag har sagt till alla att det finns inte längre=)
Men där ser man...kanske man skulle ta en repa dit innan snön kommer...

Jo... är IOFS inte orolig över att klättra runt, men är ju trots allt så att någon ju äger det man klättrar på, vill ju inte stöta sig med någon i onödan... Pråmarna är som sagt kvar, och drar nog dit ganska snart, innan snön kommer och innan pråmarna är borta, helt klart värt föreviga på bild!

/B
 
benkar skrev:
Jo... är IOFS inte orolig över att klättra runt, men är ju trots allt så att någon ju äger det man klättrar på, vill ju inte stöta sig med någon i onödan... Pråmarna är som sagt kvar, och drar nog dit ganska snart, innan snön kommer och innan pråmarna är borta, helt klart värt föreviga på bild!

/B
Jag är med! Har försökt att hitta dit på egen hand, men det sprack fullständigt. Och jag frågade de som jobbade därinne om lov att gå in och då kunde inte ens den arga mannen i båten bredvid protestera längre. =)
 
amyla skrev:
Jag är med! Har försökt att hitta dit på egen hand, men det sprack fullständigt. Och jag frågade de som jobbade därinne om lov att gå in och då kunde inte ens den arga mannen i båten bredvid protestera längre. =)

Kul! Borde inte vara några större problem hitta dit, men blir en bit att gå, har ingen bil... Antingen ner från Finntorp (eller, om någon vet, kan man gå längs vattnet från Svindersvik?) SMHI säger att det ska bli +9 och vxl molnighet på lördag, kan det vara något?

//Bengt
 
Hmm, det är väl det som ligger bredvid Nacka båtklubb? I så fall var jag där 29/7 då vi skulle se båtarna i Tall Ships Races från sjösidan.
Då såg det ut så här.
 

Bilagor

  • svindersvik.jpg
    svindersvik.jpg
    85.5 KB · Visningar: 223
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.