Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotointresserade i Stockholm med närområde

Produkter
(logga in för att koppla)
Placeboworks skrev:
Uppe vid Erstagatan på Söder är det också en trevlig uteservering.
Är det inte där de serverar en sådan fantastiskt god glass?

Jodå, det var det. Det är ju stort och rymligt och har både inne och uteservering: det var en jättebra idé!

Finns möjlighet att göra poll så att vi kan köra en röstning och så låter vi demokratik avgöra vart vi ska vara? Efter att ha läst tråden tror jag (om jag inte missat något) att vi har Erstagatan och Solstugan som bra alternativ? För min del fungerar det bäst med Erstagatan, men jag är för den sakens skull inte alls omöjlig om alla andra hellre vill gå till solstugan.=)
 
Anna_hanna skrev:
Jag har följt denna tråd med intresse sedan den skapades och nu fick jag grönt ljus hemifrån för den dagen så nu har jag också försökt att boka mig. Hoppas det är OK att hänga på fast man har en pellejönskamera och är lite Bambi i fotovärlden fortfarande :)
Min tanke med tråden var att komma i kontakt med fler som verkligen tycker det är kul med både fotografering och kanske också photoshop-pillande och ju fler vi är desto större är ju möjligheten att kanske hitta på gemensamma projekt framöver - pellejönskamera eller ej. Jättekul att du kommer! =D
 
Pellejönskamera, den var bra!
Jag har nog också en sådan med mig. Har just köpt en rysk systemkamera, Zenit E. Tänkte testa lite gatufoto med den.
 
Det här ska bli vansinnigt roligt - både jag och sambo Nina är anmälda. För vår del funkar båda alternativen Erstagatan och Solstugan lika bra..

Tack till Amy som drog igång det här!
 
bull_k skrev:
Det här ska bli vansinnigt roligt - både jag och sambo Nina är anmälda. För vår del funkar båda alternativen Erstagatan och Solstugan lika bra..

Tack till Amy som drog igång det här!
Vad kul att alla är så engagerade! Stort tack tillbaka! =D
 
Sammanfattning 13 maj

Nu är det iofs en tid kvar tills vi träffas: men om jag ska våga mig på en preliminär sammanfattning lutar vi åt att träffas på Fjällgatan på söder i Stockholm. Tiden är fortfarande klockan 13 och som bonus får vi möjlighet att äta en av Stockholms godaste glassar. Missminner jag mig inte finns det ett utbud av både kaffe och thé och kakor osv.. Tja. Allt möjligt. Det finns en utomhus såväl som inomhusdel varför vi inte behöver byta samlingsplats om vi får vädermakterna emot oss. Jättebra förslag på mötesplats!

Preliminärt syfte är att träffa andra som delar vårt intresse och vill man direkt kasta sig ut i något projekt är det inget som hindrar. Jag kommer nog själv att initialt att satsa på en stor kopp thé samt en bägare jordgubbsglass och helt enkelt se vad som händer. =D
 
Låter bra med Söder. Jag är sällan där.
Jag tar mig nog en promenad dit från Centralen och gatufotar lite på vägen.
 
Re: Sammanfattning 13 maj

amyla skrev:
lutar vi åt att träffas på Fjällgatan på söder i Stockholm. Tiden är fortfarande klockan 13

Det blir ju bra med Fjällgatan.

(Annars har jag kollat och Dianelund har servering den 22/5.)
 
Re: Re: Re: Sammanfattning 13 maj

dl_4711 skrev:
Jag har uppdaterat träffinfon.

Du som skapat bokningen ser väl bokade? Om du orkar kan du ju lite vartefter uppdatera bokningen med den listan. Lite spännande o se vilka som kommer..
 
Kommer

Roligt att träffa fler manipulativa fotovänner
:)
Jag kommer förbi men bättre klädd än på bilden som för örigt är tagen av Heidi Sverin, en "favorit".

Christian
 

Bilagor

  • moismall.jpg
    moismall.jpg
    41.6 KB · Visningar: 488
jag måste fråga... ska vi ta med oss nånting ang. det här med det manipuleringsintresse många av oss har?
typ en dator, bilder eller nåt?
eller ska vi sitta å typ snacka ctrl+shift+X? ;o)
 
Laptop går ju men eftersom solen kommer att skina...

Däremot kamera. Tänk bara, vi kan sedan posta bilderna på forumet och editera tills ingen kan se vad de föreställer hihi.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.