Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotointresserade i Stockholm med närområde

Produkter
(logga in för att koppla)
Om jag inte ska iväg och vaska guld på lördagen så hänger jag nog med på söndagen.
Dyrt med film så jag måste ransonera lite. :)
Jag bokar upp mig utifallatt... :)
 
Senast ändrad:
amyla skrev:
Vart ska vi träffas? Det ser ju ut att faktiskt bli ett helt litet gäng som sluter upp. =)

Det beror ju lite på vilken typ av aktivitet vi ska pyssla med... Det har ju varit lite olika bud i tråden. Ska vi både fota och fika/snacka kanske något picknickaktikt på en intressant plats kunde funka. Då kan man ju komma och gå lite som man vill också.

Bara ett förslag, kom med fler ideer!
 
dl_4711 skrev:
Det beror ju lite på vilken typ av aktivitet vi ska pyssla med... Det har ju varit lite olika bud i tråden. Ska vi både fota och fika/snacka kanske något picknickaktikt på en intressant plats kunde funka. Då kan man ju komma och gå lite som man vill också.

Bara ett förslag, kom med fler ideer!
För egen del tycker jag det vore kul att träffas på något fik till en början. Därefter kan man prata om var och hur man vill gå vidare: några kanske bara kommer för att träffas och säga hej medan andra hittar på något spännande tema och sätter igång att förverkliga detta direkt? Är vädret med oss vore picnic jättetrevligt!
 
Count me in!
Vad är det för plats som gäller? :)
Jag är öppen för förslag. Vet dock ett hyfsat trevligt fik på Odenplan/Odengatan som ligger mitt emot parken. Tror det är detta jag menar:

Café Ristretto - Stockholm
Tel. 08-30 80 50
Odeng. 62, 11322 STOCKHOLM

Enda nackdelen är att det är ganska rökigt, men det passar å andra sidan eventuella rökare i sällskapet. Andra bud?
 
amyla skrev:
Jag är öppen för förslag. Vet dock ett hyfsat trevligt fik på Odenplan/Odengatan som ligger mitt emot parken. Tror det är detta jag menar:

Café Ristretto - Stockholm
Tel. 08-30 80 50
Odeng. 62, 11322 STOCKHOLM

Enda nackdelen är att det är ganska rökigt, men det passar å andra sidan eventuella rökare i sällskapet. Andra bud?

Gott om plats? Vi är visst redan 10st prelbokade.
 
mohei skrev:
Rökiga lokaler måste jag avstå ifrån.
Som astma-lightare är jag böjd att hålla med, men eftersom jag sedan barnen kom i princip aldrig är och fikar längre har jag inga aktuella tips på träffpunkter. Kom gärna med alternativ! Det enda önskemålet jag har är att jag hoppas vi kan hålla oss innanför tullarna?
 
Varför inte nånstans vid Vasaparken? De har ju uteserveringar där tom. Om vi har tur med vädret kan vi ju sitta ute. Om inte där så varför inte i Gamla Stan där vid torget... vad heter det nurrå...?? Så är vi mitt i smeten också!
 
Gamla Stans uteserveringar är ju trevliga, frågan är om vi får plats om det blir ett stort gäng? Uppe vid Erstagatan på Söder är det också en trevlig uteservering.
 
Jag har följt denna tråd med intresse sedan den skapades och nu fick jag grönt ljus hemifrån för den dagen så nu har jag också försökt att boka mig. Hoppas det är OK att hänga på fast man har en pellejönskamera och är lite Bambi i fotovärlden fortfarande :)
 
Placeboworks skrev:
Gamla Stans uteserveringar är ju trevliga, frågan är om vi får plats om det blir ett stort gäng? Uppe vid Erstagatan på Söder är det också en trevlig uteservering.

Eftersom vi sannolikt blir ett stort gäng (16 anmälda just nu) som dessutom antagligen vill sitta någorlunda ihop och snacka tror jag inte riktigt att cafeer och uteserveringar i stan funkar så bra. Den där Solstugan ser ju lite bättre lämpad ut (solstugan.com).

Några hundra meter härifrån, I Årstaskogen nära stranden som vetter mot Söder, ligger ett känt koloniområde som heter Dianelund. Där finns ett "torp" som brukar funka som fik på sommarsöndagarna. Om de har öppnat för säsongen skulle det kanske kunna passa.

*svamlar lite löst såhär på kvällskvisten*
 
Anna_hanna skrev:
Jag har följt denna tråd med intresse sedan den skapades och nu fick jag grönt ljus hemifrån för den dagen så nu har jag också försökt att boka mig. Hoppas det är OK att hänga på fast man har en pellejönskamera och är lite Bambi i fotovärlden fortfarande :)

Det är väl det som är bra med en sån här grej att kunna byta erfarenheter och få tips. Jag är också ganska Bambi på fototeknik, mer erfarenhet av Photoshop och 3d-grafik. Sen spelar det väl ingen roll vad man har för kamera, det är väl intresset som är det viktigaste. Pellejöns är det ett svenskt märke?? :D
 
Anna_hanna skrev:
Jag har följt denna tråd med intresse sedan den skapades och nu fick jag grönt ljus hemifrån för den dagen så nu har jag också försökt att boka mig. Hoppas det är OK att hänga på fast man har en pellejönskamera och är lite Bambi i fotovärlden fortfarande :)


Pelle-jöns-kamera, fniss, den var bra=) Klart du ska hänga på (sade hon som inte ska med)!

/en annan pellejönsägare
 
dl_4711 skrev:
Några hundra meter härifrån, I Årstaskogen nära stranden som vetter mot Söder, ligger ett känt koloniområde som heter Dianelund. Där finns ett "torp" som brukar funka som fik på sommarsöndagarna. Om de har öppnat för säsongen skulle det kanske kunna passa.

*svamlar lite löst såhär på kvällskvisten*

Jag tror inte Dianelund har öppet varje helg, kolla upp det. Det brukar sitta lappar uppe lite här och var i närområdet.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.