Annons

Fotogymansium

Produkter
(logga in för att koppla)

Mahjjo

Medlem
Nästa år ska jag välja gymnasium och jag vet att jag är lite tidigt ute, men jag vill inte göra fel val :p
Just nu är jag helt inne på att få leva min dröm och utbilda mig till fotograf,. Men jag vill ju välja rätt gymnasium och tänkte kolla här vilket gymnasium som ni tycker är bäst och som ni tycker jag borde söka till?
Vart i sverige spelar inte så stor roll,.
 
Hmm, om jag inte mins fel så har det funnits ett stort mediagymnasium med en fotoinriktining i närheten har STHLM, vet dock inte mer. Kolla upp det!
 
Hmm, om jag inte mins fel så har det funnits ett stort mediagymnasium med en fotoinriktining i närheten har STHLM, vet dock inte mer. Kolla upp det!

Jo, det finns ganska många skolor med fotoinrikting i sthlm och i närheten :p Kan det vara nacka mediagymnasium du tänker på? :)
 
Fotogymnasium

Jag tänker absolut satsa på fotografering, och vill hitta ett gymnasium som man får fotografera så mycket som möjligt.
Där man får vara med och ställa ut, praktisera på bra ställen o.s.v.
Vore väldigt tacksam för tips
 
Jag läser själv foto på gymnasiet i Sundsvall och tar studenten i år. Kanske ligger lite långt borta för er men det är en väldigt bra linje där man lär sig otroligt mycket om foto. Sundsvall Gymnasium Hantverksprogramet med inrikning foto heter den.
 
Jag läser själv foto på gymnasiet i Sundsvall och tar studenten i år. Kanske ligger lite långt borta för er men det är en väldigt bra linje där man lär sig otroligt mycket om foto. Sundsvall Gymnasium Hantverksprogramet med inrikning foto heter den.

Okej, tack :) Kollar upp den senare :)
 
Hittar du ingen ren fotolinje i närheten av där du bor tycker jag du borde leta efter en entreprenörslinje med mycket praktik (ingen skola fixar en bra praktik åt dig, speciellt hos fotografer, det får du fixa själv), det ger dig bättre chanser i arbetslivet än hos alla som går valfri foto- eller medialinje.
 
Hej Elise, Jag kan rekommender Nacka mediagymnasium.
Är det Mediagymnasiet i nackastrand du menar?

Jag har själv sökt till MG (mediagymnasiet i nackastrand, förkortas MG) för hösten och känner även andra som går där, en toppen skola har jag hört av alla som gå/gått där.
 
Är det Mediagymnasiet i nackastrand du menar?

Jag har själv sökt till MG (mediagymnasiet i nackastrand, förkortas MG) för hösten och känner även andra som går där, en toppen skola har jag hört av alla som gå/gått där.

Ja, jag har oxå hört att den ska vara bra :) Tänkte kolla upp den i höst :p
 
Måste ju tala lite för Grafisk Utbildsningscenter (GUC) i uppsala som har längst erfarenhet inom media i gymnasium.

I mediaprogrammet kan du välja foto och bara plugga foto + grundämnen. Dom har 3 foto studios, blixtar, moderna kameror.

Du lär dig Fota A, B och C sen digital bildbehandling A + B tror jag och sen mycket annat som du har nytta av inom fotografering.

Dom har kontakt med sveriges mest framgångsrika natur fotograf, Mattias Klum, plus massa andra fotografer.

Grymma lärare, grym skola och snygg. Mycket brudar för den som gillar de också haha.


KOLLA UPP (foto har riksintagning)
 
Fredrika Bremer...

Otroligt bra och trevliga lärare och fotolektionerna leds av världens skönaste lärare, även otroligt kunnig och tervlig att ha och göra med. Rekommenderas STARK!
Fredrika Bremer ligger i Haninge, Stockholm.
 
Nästa år ska jag välja gymnasium och jag vet att jag är lite tidigt ute, men jag vill inte göra fel val :p
Just nu är jag helt inne på att få leva min dröm och utbilda mig till fotograf,. Men jag vill ju välja rätt gymnasium och tänkte kolla här vilket gymnasium som ni tycker är bäst och som ni tycker jag borde söka till?
Vart i sverige spelar inte så stor roll,.

Hej Elise :)!
Jag har presic själv valt. Jag drömmer också om att bli fotograf och allt sånt duvet. Men när jag sökte tänkte jag så här. Att gå media är ganska smalt, visst du får en grundläggande utbildning inom foto men du får inte så mkt av de andra? Så jag valde att gå samhäll mot ekonomi så får jag kunskaperna att driva ett eget företag samtidigt en bred bild på hur samhället fungerar ( bra att kunna om du ska bli fotograf till tidningar ) Sen så pratade jag med en fotograf på Piteåtidningen hon sa att dem offtast anställt fotografer som brinner för de med Bredutbildning och rekomenderade Samhäll sen en fotohögskola i sundsvall. jag tror på de här för då får jag en väldigt bred utbildning :)
 
Måste ju tala lite för Grafisk Utbildsningscenter (GUC) i uppsala som har längst erfarenhet inom media i gymnasium.

I mediaprogrammet kan du välja foto och bara plugga foto + grundämnen. Dom har 3 foto studios, blixtar, moderna kameror.

Du lär dig Fota A, B och C sen digital bildbehandling A + B tror jag och sen mycket annat som du har nytta av inom fotografering.

Dom har kontakt med sveriges mest framgångsrika natur fotograf, Mattias Klum, plus massa andra fotografer.

Grymma lärare, grym skola och snygg. Mycket brudar för den som gillar de också haha.




KOLLA UPP (foto har riksintagning)


Finns det inga killar för dem som gillar de? :O

Det gymnasiet låter väldigt bra! Finns det möjligheter till boende?
 
Finns det inga killar för dem som gillar de? :O

Det gymnasiet låter väldigt bra! Finns det möjligheter till boende?

Jo självklart, men det är ungefär 30% killar på den skolan ^^ sen får jag väl tala för mig själv haha ! Självklart finns det möjlighet till boende, finns minst 5 st elevhem i uppsala! Bidrag till sånt finns också!

Kolla upp!
 
Hej Elise :)!
Jag har presic själv valt. Jag drömmer också om att bli fotograf och allt sånt duvet. Men när jag sökte tänkte jag så här. Att gå media är ganska smalt, visst du får en grundläggande utbildning inom foto men du får inte så mkt av de andra? Så jag valde att gå samhäll mot ekonomi så får jag kunskaperna att driva ett eget företag samtidigt en bred bild på hur samhället fungerar ( bra att kunna om du ska bli fotograf till tidningar ) Sen så pratade jag med en fotograf på Piteåtidningen hon sa att dem offtast anställt fotografer som brinner för de med Bredutbildning och rekomenderade Samhäll sen en fotohögskola i sundsvall. jag tror på de här för då får jag en väldigt bred utbildning :)

Hej :) Tack för rådet, min syrra har sagt ungefär samma sak så det är något som jag måste fundera på mycket :)
 
Måste ju tala lite för Grafisk Utbildsningscenter (GUC) i uppsala som har längst erfarenhet inom media i gymnasium.

I mediaprogrammet kan du välja foto och bara plugga foto + grundämnen. Dom har 3 foto studios, blixtar, moderna kameror.

Du lär dig Fota A, B och C sen digital bildbehandling A + B tror jag och sen mycket annat som du har nytta av inom fotografering.

Dom har kontakt med sveriges mest framgångsrika natur fotograf, Mattias Klum, plus massa andra fotografer.

Grymma lärare, grym skola och snygg. Mycket brudar för den som gillar de också haha.


KOLLA UPP (foto har riksintagning)


Jo guc är faktiskt den skolan som jag är mest sugen på just nu :) Kul att veta mer om den som inte står på sidan :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.