Anders Östberg
Guest
Just det här är väl ett lite dåligt exempel för en butik är ju faktiskt intresserad av att få in kunder i lokalen, och förmodligen betydligt mer tolerant mot strumpfärg och annat än vad t.ex. en privatperson är i genomsnitt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är lite dumt exempel med gröna strumpor på ica eftersom det scenariot inte existerar. Däremot slips på krogen, eller man inte får äta glass i en del butiker, åka rullskridskor (eller fotografera). Jag tycker det är ganska bra utrett vid det här laget att ägaren till den privata sfären bestämmer vilkoren för att få vistas på platsen.Och till er som eventuellt tycker att jag tjafsar lite väl mycket om gröna strumpor så är det bara ett exempel för att fritt diskutera kring vilka rättigheter någon har när det gäller att förbjuda fotografering eller att avvisa en person.
Samtidigt känns det lite väl öppet att kunna avvisa en person baserat på vad som helst. Men det kanske då är så att man inte avvisar en viss fysiskt person, man avvisar den som begår en viss handling eller beter sig på ett visst sätt. men då borde å andra sidan alla som beter sig på det sättet avvisas, d.v.s. min fråga ovan.
Det kan säkert finnas fall av "brådskande tjänsteutövning", eller liknande, då det finns vissa undantag för detta? Men knappast i detta läge, och knappast då man är civilklädd. Hur skall jag veta att det är en polis?
Absolut! Jag är den förste att skriva under på det!Synd att dessa två tokstollar skall skita ner hela poliskåren. Lyckligtvis finns det fler bra poliser än dåliga.
Trams vet jag inte, det är en extrem hypotetisk situation i ett ämne som är angeläget för många.
Nja, jag håller inte med. Det är inte angeläget för många. Att dra saker till extremiteter ger inga svar. Det är möjligt att du själv försöka sammanställa nån sorts regler, men i slutändan är det domstol som avgör hårklyverierna. Och ämnet är ganska off-topic. Tänk om du nu agerar efter de svar kommit fram till här på forumet, blir polisamäld, dragen till domstol och dömd, hur skall du hantera det. Dom sa på fotosidan att... Nja, jag tycker vi är i mål nu.Trams vet jag inte, det är en extrem hypotetisk situation i ett ämne som är angeläget för många.
Tre sidor med rent trams om gröna strumpor - SLUTA nu !
Tycker det känns som denna låt passar in rätt bra i sammanhanget.