casting
Aktiv medlem
Hur är den ett problem? Många här skriver att folk taggar barnen, men för att tagga någon ordentligt så måste den man ska tagga ha en profil, som man dessutom ska vara vän med. Eftersom barn under 13 inte får ha facebook, så är det nog ganska få av dagisbarnen som har egna profiler att tagga... Jag har aldrig sett ett taggat dagisfoto om jag ska vara ärlig, och som 34 är jag i en ganska bra ålder för att mina vänner ska ha (och har) dagisbarn... På sin höjd har man lagt en generell tagg, dvs som inte länkar till någon profil på sitt eget barn med taggen "Min pussgurka!!! <3"...
Jag skrev ett liknande inlägg långt bak i tråden, men det var ingen som nappade på det inlägget heller.
"
För att nyansera denna debatten lite mnåste jag fråga en sak. Hur många sådana här kort har ni egentligen sett på FB? Jag har närmare 250 facebookvänner och jag är i en perfekt ålder för att de flesta av mina vänner och bekanta ska ha barn i dessa åldrar. Jag har inte sett ETT ENDA kort på någon unge som inte varit deras egna. Och än mindre taggad med namn. Dessutom så verkar många tro att ni kan söka fritt bland andras bilder på FB. Om du inte aktivt gör att val för att publicera bilderna fritt så är det en begränsad krets som kan titta på dina bilder.
Jag har en svag misstanke om att många som förfasas här egentligen har dålig koll på hur FB fungerar.
"
Så precis som i fikarummet på jobbet så är jag övertygad om att dom som förfasar sig också är dom som inte har koll på hur det fungerar på facebook.
Och om vi tycker att taggning av skyddade personer är ett problem i samhället, ja då tror jag inte att det är Lucia på facebook som är problemet, då är det nog värre för dom som klivit upp en 5-10 år i ålder där kompisarna dagligen publicerar bilder hit och dit tagna i all sköns situationer. Så att förbjuda bilder från Lucia är i min värld enbart patetiskt faktiskt.
Så jag ställer en fråga igen:
Hur många taggade bilder av andra barn än förälderns egna har ni egentligen sett?
edit redigerade en felstavning.
Senast ändrad: