Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Helt plötsligt så får jag lite perspektiv på de öl jag testat,, jag har inte varit direkt "modig".

Många engelska och irländska.. t.ex. Spitfire, Hobgoblin, Boddington, Killkenny, men även en del svenska. Gillade Nils Oscars Indian Ale

Inte så många amerikanska,, Samuel Adams,,

Häng på fotogänget på vuxenfika på Rover nästa gång vi går dit, så får du vidga din ölhorisont =)
 
När går ni till Rover, torsdagar oxo?
Ja oftast torsdagar, dock inte med lika regelbundna intervaller. Jag är bortrest de kommande tre torsdagarna men det är fritt fram för egna initiativ! =)

Det finns några riktigt ölkunniga expediter på Systembolagen runt om i stan, ffa i Nordstan, Gårda och Karl Johansgatan. Dessa tre butiker har också störst sortiment av öl. Han som är ansvarig för ölavdelningen i Nordstan verkar riktigt duktig och intresserad, tyvärr minns jag inte vad han heter.
 
Ungefär samma diskussion som hör bland whiskey intresserade ;)

Tur att man har 5 min promendväg till systemet i Nordstan då.... :D

Kanske skall börja med lite öl-provningar på fredagarna hemma. Fick något mörkt av en kompis som varit i Prag. Så jag har kanske redan börjat.

Ses om en stund ;)
 
Japp, det är vanligtvis ingen inträdesavgift men du kan tvingas muta Jenny m.fl. med kaffé och paj.. :)
---
Daniel - tro honom inte! Ingen behöver förstås mutas, men du bör väl i anständighetens namn köpa något från caféet åt dig själv. Alla trevliga människor är välkomna, men helst bör de väl ha åtminstone någon gnutta intresse för fotografi... :)
 
Trevligt i går! Min andra date med "gänget" och den första på Cello. Hur många var vi 12-13?

Vi var några som gick vidare till Slottskogen för att plåta svettiga brudar. Ljuset var lite för mörkt för min 55-250 4.0-5.6 men det var ändå lärorikt. Har inte tittat så noga på resultatet än, men det går nog att ljusa upp lite.


Såg en bild, som NamnNamn tog med sin 40D och 70-200 2.8L, som verkade både kul och ha bra skärpa. Hoppas att vi får se den snart.. :)

(Har inte lärt mig allas namn än... glad för att jag vet vem Jenny och Magnus är)
 
Senast ändrad:
Trevligt i går! Min andra date med "gänget" och den första på Cello. Hur många var vi 12-13?

Vi var några som gick vidare till Slottskogen för att plåta svettiga brudar. Ljuset var lite för mörkt för min 55-250 4.0-5.6 men det var ändå lärorikt. Har inte tittat så noga på resultatet än, men det går nog att ljusa upp lite.


Såg en bild, som NamnNamn tog med sin 40D och 70-200 2.8L, som verkade både kul och ha bra skärpa. Hoppas att vi får se den snart.. :)

(Har inte lärt mig allas namn än... glad för att jag vet vem Jenny och Magnus är)

Ja det var roligt, dock blev det nog inte så många "keepers" från Slottskogen. Av 120 bilder tror jag att jag skrotade 100 direkt efter import...
 
Hehe japp skoj var det men jag hade förväntat mig att motiven skulle vara bättre :) nåja.. bilderna blev väl sisådär, jag fick några keepers efter att ha konverterat dem till svartvitt, i färg funka de inte alls av någon anledning. Vi får väl se om jag ids posta dem någonstans.
Nu börjar jakten på nästa events här i stan som vi kan samlas på och försöka fota på, idag och till helgen var det väl något..

/ Magnus
 
Personligen skall jag köra bil, runt, runt på Kinnekulle Ring på Söndag :D
Och fota lite snygga bilar när jag inte kör...
 
Jo just det ja, det där är ju ikväll här i Mölndal. Är det någon fler som ska dit ? jag tänkte gå dit en stund och kika vad det är för något och jag slänger väl med kameran i väskan om det skulle dyka upp något.

/ Magnus
 
Jag vet inte om jag kan... men jag vet att jag INTE kan nästa vecka, som jag kommer att spendera på Kreta. :)


Jag hade ju bestämt mig för att köpa ett Canon 70-200 4L , men det objektivet verkar vara helt slut över allt!
 
Det är ingen fika i morgon, om man inte vill fika bara för sakens skull! ;-)

Ha det så trevligt på Kreta, Peter! Hoppas du hittar något liknande objektiv, eller kanske du hittar på begagnatmarknaden...
 
Äsch synd att det inte var nå fika imorrn :( för jag är borta i Stockholm hela nästa vecka och jobbar.

Du får ställa in Kreta resan för annars missar du fikat nästa Torsdag Peter :) trevlig resa!

/ Magnus
 
Hej!
Är det så att ni fortfarande träffas över fika och pratar foto ?
Jag tycker det låter spännande!
Ser att tråden är väldigt lång och har inte möjlighet att ta mig igenom varje inlägg, men om det fortfarande är aktuellt och ni har plats för ytterligare en bullsugen varelse är jag gärna med ngn gång.
Vänligen
Sara
 
Självklart finns det plats Sara! Vi träffas varannan torsdag på Café Cello, Andra långgatan, vid femtiden. Dyker du upp nästa vecka så lär du se oss - håll utkik efter kameror på bordet =)
 
Jajamen! Och du är så välkommen - varannan torsdag mellan kl 17 och 19, 20 eller kanske ännu längre, beroende på allmän pratlust. Det är inget idag, utan nästa torsdag alltså.

Edit: Björn skriver snabbare än vad jag gör... :)
.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.