Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Morgan: Får du imma oavsett glugg??

Peter: Skall försöka komma med till Slottskogen, men kan nog inte stanna så länge...
 
Ja men då syns vi väl imorrn då vid 17 där ute på det vanliga källarfiket och sen bär det av ut en sväng till parken för att se om man lyckas få till några schyssta bilder på löpare.

/ Magnus
 
Är det fritt fram för andra att trilla in på dessa fikastunder? Har följt tråden ett tag och varit rätt sugen på att hänga på och träffa lite fotofolk, men har börjat jobbet klockan 18, så det har ju inte varit mycke ide. Nu är jag arbetslös och skulle gärna hänga på lite. Ni verkar ju ha så trevligt^^.

Var är det någonstans? (nu har säkert frågan ställts men jag orkar inte gå igenom 20+ sidor) och hur länge brukar ni hålla på?
 
Japp, det är vanligtvis ingen inträdesavgift men du kan tvingas muta Jenny m.fl. med kaffé och paj.. :)
Åk ut till Järntorget med spårvagn eller liknande, hoppa av, gå en bit till cafét som är nere i en källare, litet, trångt och fullpackat med oss fotonördar på Torsdagar. Oftast ligger väl en eller ett par kameror på bordet så att det är lätt att identifiera oss där.
http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&advert_code=69184348&search_word=Caf%C3%A9%20Cello&geo_area=G%C3%B6teborg

/ Magnus
 
Ingen fika för mig den här eller nästa gång heller; ikväll skall jag jobba och träna, nästa gång är jag i Abisko. Förhoppningsvis kan jag komma gången därefter.
 
Just nu så är den stendöd.
Men då jag hade kondensen i kameran och gluggen så var det i några timmar, sedan så torkade det ut och fungerade perfekt.

Tråkigt att höra om kameran. Var det längesedan? Ibland hör man om folk vars kameror trots allt vaknar till liv efter några dagar.

I våras var jag på Kroppefjäll i Dalsland. Tänkte jag skulle göra en timelapse från en mosse under natten. Sagt och gjort, jag stövlade ut och ställde upp kameran. Några timmar senare, tidigt på morgonen, hämtade jag kameran som nu var helt frusen. Det visade sig att jag bara fått bilder den första kvarten, sen hade kameran immat igen och efter ett tag även fått ett lager is. Jag bytte aldrig objektiv så jag fick antagligen aldrig nån fukt i kameran. Så här såg objektivet ut efteråt.

http://www.flickr.com/photos/davidberg/4611730758/in/set-72157623946681959/
 
Fick du ihop tillräckligt för en beställning?

Ang leg: bara tacka för komplemangen ;)

Ja, jag tror det ordnar sig. Några flaskor av varje sort finns kvar om någon är intresserad, annars löser jag det. Har just godkänt offerten från Systembolagets privatimportavdelning. Kommer även att lägga en beställning på Dale's Pale Ale från Oscar Blues i Colorado (även känt som världens bästa burköl) men när jag snackade med säljaren på Great Brands blev jag rekommenderad att vänta med beställningen ett par veckor då de räknade med att få in en ny sändning v38 eller v39.

Ni som har anmält ert intresse kan väl maila mig så att jag får era adresser.
 
Finns det någon riktigt god ale på systemet i dag? (eller någon annan sort??)

Vad är du ute efter? Starkare/svagare, bitter eller mild, blommig eller sträv?

Ocean IPA och Twisted Thistle är nog mina favoriter men även Dugges Avenyn Ale är helt ok (kan dock bli lite för mycket tallbarr i den ibland). Brewdog Thrashy Blonde gillar jag också men deras Punk IPA är lite för besk och enkelspårig för min smak. Sierra Nevada PA och Torpedo IPA är helt ok, ffa PA. Eller så köper du ett par av mina amerikanska (I)PA och provar dem =)

Om någon tar hem en låda Suffolk köper jag gärna ett par stycken.
 
Jag är ute efter något som finns på hyllan, och "blommig",, om det är samma som trapist-öl så är det nog bland det äckligaste jag vet,,,

Gillar mycket smak, gärna råg,, mörkt bröd, honung, men det är ju så olika från sort till sort.

Över lag är det kul att testa olika och jag är öppen för förslag. Har testat några olika porter det senaste och där finns massa godsaker.
 
Har du provat Mohawk-serien? I Nordstan fanns ett antal olika sorter kvar, liksom några Septembernyheter som borde passa dig.

Jag har själv svårt för spontanjästa munköl så det är inte det jag menar utan snarare öl som är bryggda med aromhumle typ Centennial, Amarillo, Simcoe, Cascade mfl istället för klassiska tyska och tjeckiska humlesorter som Hallertau eller Saaz.
 
Helt plötsligt så får jag lite perspektiv på de öl jag testat,, jag har inte varit direkt "modig".

Många engelska och irländska.. t.ex. Spitfire, Hobgoblin, Boddington, Killkenny, men även en del svenska. Gillade Nils Oscars Indian Ale

Inte så många amerikanska,, Samuel Adams,,
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.