Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag måste tyvärr banga denna gången.. jobbet skall ha kick off på fredag och 2 dagars utekvällar i rad blir lite för mycket för min del ..:-(
 
Lighthead: Perfekt! :) nä jag kan inte området där men de hade ju kartor på websidan som man kan använda för planering. Men ställen som jag kan tänka mig är vid start, mål, vätskeplatserna samt upp och nedförsbackar efter sträckan. Där borde man kunna få schyssta bilder.

Nemesis: Ingen aning faktiskt, men det finns ju tid att fika före man åker upp dit om man nu känner för det. Annars så kan man åka direkt dit ut och vara med på förberedelserna och uppvärmningarna vilket också kan vara kul att plåta.

Anna: Noes! trist :( men skippa jobbgrejen och häng med oss istället, det blir betydligt roligare! :) ..annars så kan du ju följa med en stund bara och sen gå hem när du känner att du måste förbereda dig för Fredagens kickoff.

/ Magnus
 
Den här gången behöver jag lite tips och råd. Hur jag skall göra för att ta bättre bilder. Tycker inte jag lyckas så bra som jag önskar.
 
Om jag fikar på torsdag så gör jag det som vanligt... Men det hindrar ju inte att de som vill ta sig upp till Slottsskogen gör det!
 
Tror det har pratats om ett nytt ställe i säkert 6 månader om inte längre. Men det brukar slutat med att vi fikar på Cello ändå ;)
Jag gör gärna som Jenny, fikar på Cello först och sedan drar mot Slottskogen vid 6-tiden...

Light Head, vad är det som saknas i dina bilderna? Förutom att du inte har några bilder alls på FS...
 
Saknas... :,-( När jag kollar på era bilder så känns det som om mina helt saknar lyster och skärpa. Visst jag har lite enklare optik, men är det hela sanningen?

Det är väl min brist på erfarenhet, för när jag kommer hem och kikar på bilderna så är det alltid något jag missat. Huvudmotivet är bra, men omgivningen är på tok för under- eller överexponerad.

Tycker även att jag har svårt att få upp skärpan. Helst vill jag undvika att använda något hjälpmedel annat än kameran.

Men jag har inte givit upp än! :)
 
Light Head: Tror du är för hård mot dig själv och dina bilder. Kan jag bidra med något så gör jag gärna det.
 
Om du är relativt ny inom foto så kanske du har ställt kraven för höga på dig själv, många brukar göra det och då blir de besvikna när de inte når upp till sina för högt ställda krav.
Sikta kanske på att bemästra din hantering av ljus, skuggor och komposition och när du känner att du har greppat det då tar du tag i efterbehandlingen vilket lyfter dina bilder ett snäpp högre. För efterbehandligen är inte ett moment att underskatta även om man kan göra en hel del direkt med kameran så är det lika viktigt att veta vad du ska göra med dina bilder efteråt. :)

En trist och grådassig bild kan du lätt beskära och behandla så den blir till något snyggt och som känns rätt när man tittar på den.

/ Magnus
 
Personligen tycker jag det viktigaste är att förstå att Foto är en subjektiv "sport", det finns inget rätt eller fel ;)
 
Någon som kan laga en fuktskadad D300 :)
Jag dyker upp imorgon och tröstäter lite paj eller vad som helst.

See ya all at cello 17:00
 
Kondens tror jag......... Är väl inte världsbäst på att ta hand om mina grejor, vill gärna ha saker som kan hanteras hur som helst .......... men den kameran har väl inte kommit än :)
 
Kondens tror jag......... Är väl inte världsbäst på att ta hand om mina grejor, vill gärna ha saker som kan hanteras hur som helst .......... men den kameran har väl inte kommit än :)

Jag kan inte hjälpa dig med kameran, men om du vill bli av med ditt 24-70 (var det väl?) nu så kan jag bistå... ;-)
 
Om det är väldigt lite syre som det kan vara på hög höjd så blir det lätt lite dimmigt när man anstränger sig fysiskt...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.