Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur är det nu? Fortfarande klockan 17.00 på Cello? Kanske tittar förbi på vägen hem, hinner inte stanna länge dock --> hem och städa.

Men det kan vara så att det blri min premiär ikväll. =D
 
Vad roligt att en fotgrupp fikar på "min" gata, jag kommer gärna med en dag och fikar och snackar foto. Har ni alltså träffats på samma café i över ett år nu på torsdagar? Jag läste inte igenom varenda post, men hur bestäms det när ni träffas, hittar jag aktuella uppgifter i den här tråden?
 
Hej Robert, du är förstås hjärtligt välkommen!

Första Fotofika-träffen var torsdagen 2009-02-05 (själv var jag inte med då, det var en modest början med bara tre deltagare). Har för mig att det hela började några år tidigare med lite mera sporadiska träffar på BelParc i Slottsskogen (eller blandar jag kanske ihop detta med något annat?)

Träffarna sker normalt varannan torsdag under udda veckor (även om den första träffen jag nämnde ovan i och för sig råkade vara på en jämn vecka).

Du hittar mycket riktigt aktuella uppgifter om eventuella ändringar i denna tråd.
 
Det är väl bara flytta fikat till något annat ställe eller arrangera det hela utomhus om vädret tillåter det och då tar varje person med sig sitt eget fika. :)
Men jag misstänker att det kommer regna nu på Torsdag, Fredag eftermiddag och resten av helgen kommer nog bli solig här i Göteborgsområdet.

/ Magnus
 
Jag tror inte att Cello bryr sig om att det är helgdag på torsdag. De har nog öppet ändå.
Själv är jag förmodligen borta från sta'n på torsdag eftermiddag, men ni kan väl höra runt om det finns intresse för en fikaträff utomhus framöver! :)

/Jenny
 
Enligt mina beräkningar så är det ingen fika idag, men jag kan ju inte hindra någon från att fika ändå! ,-)
 
hehe, det har du rätt i Jenny, är dagvill, jag med

Men eftersom det är skolavslutning nästa torsdag, så om någon skulle känna för en kaffe idag så är jag på!
 
Det skulle kanske vara möjligt. Jag skall på 'konsert´ i Angered kl 15, och om de är färdiga i tid kanske jag tar en sväng förbi Cello.
 
Nu på torsdag, den 10 juni, tänker jag ta mig en fika på Cello. Hoppas få träffa några av er alla då! :)
 
Kanske det kanske.. om det är fler som kommer dit så kanske jag dyker upp också, om jag nu hittar dit dvs.
Vilken tid ska det vara då ? kan ju vara bra att veta så man slipper sitta där borta hela dagen lång tills de kastar ut en..

/ Magnus
 
Cello ligger på Andra Långgatan, ett par hundra meter in från Järntorget sett, på höger sida. Vi brukar sitta där från kl 17 och ett par timmar framåt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.