Vore roligt att se några av hans månbilder efter ditt entusiastiska inlägg, söker man på hans namn på din länk får man 524 träffar, mest text ser det ut som.
Ojdå, ja det skulle ju ta lite tid att plöja igenom... Har bara sporadiskt tillgång till Internet, men jag ska gräva mer när jag får lite tid över. Ska kanske säga att flertalet av signaturen Nordstjernens bilder är mera av "deep sky"-karaktär. Samt helt makalösa...
Men här hittade jag i alla fall en länk som går till en månbild, tagen strax efter att han hade fått sin nya Sony A700. Man tappar hakan när man ser vad en amatör kan göra! För man tror ju snarare att man skulle behöva använda sig av något av Keck-teleskopen för att åstadkomma något sådant här...
Eller som en av Dyxum-moderatorerna gav som kommentar när han såg denna månbild:
"WOW... this is NASA stuff!"
En annan Dyxumer skrev:
"I'm looking at this in AWE and my wife walks by. I did not say a thing to her and she says "stop looking before you buy more equiptment",
I think she has a problem.
"
Du hittar bilden genom att följa nedanstående träd på
www.dyxum.com:
> Forum Home > Equipment forums > Camera Talk > a700 > Half moon -- lovely tonal range!
Ännu snabbare tar du dit dit genom denna länk:
http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=24538&KW=NASA+stuff&PID=253011#253011