ANNONS
Annons

Blå bild

Produkter
(logga in för att koppla)
Tyvärr så blir den inte blå idag när jag vrider på kameran. :) Det är oftast när jag är ute i bilen och fotar. Det är alltså på skärmen som blir blå när jag ska titta på motivet jag ska fota.
Har du haft polariserande solglasögon på dig när det händer? Såna släcker iaf ut vissa typer av LCD-displayer på endera hållet. Dock borde nog bilden försvinna helt.

Men nu blir jag förvirrad. Först hände det när du fotade i porträttläge. Nu händer det bara när du fotar i bilen. Eller är det i porträttläge i bilen?

Men gå ut och sätt dig i bilen och ta en bild av skärmen då.

Men nu blir jag förvirrad. Först hände det när du fotade i porträttläge. Nu händer det bara när du fotar i bilen. Eller är det i porträttläge i bilen?

Men gå ut och sätt dig i bilen och ta en bild av skärmen då.
Men förstår ni inte vad jag menar? Jag har inte pratat om porträttläge alls! Det blir oftast så när jag fotar från bilen vilket jag gör mycket ofta. När jag vrider kameran på högkant och innan jag klickat på bilden när jag ska titta på motivet. Jag har allt på auto så jag har inte på något porträtt eller så. Jag minns inte när det hände sist men det händer ibland att bilden är blå då alltså bilden i skärmen INNAN jag fotat. När jag sedan fotat och tittar på bilden så är den helt normal och bra och inte blå.
Du behöver inte vara oförskämd!
Jag kan inte bara gå och sätta mig i bilen, jag är lite handikappad och försöker så gott jag kan. Men jag är inte så teknisk av mig att jag klarar min kamera ordentligt. Man jag försöker och trodde man kunde få lite tips och svar här.

Men förstår ni inte vad jag menar? Jag har inte pratat om porträttläge alls! Det blir oftast så när jag fotar från bilen vilket jag gör mycket ofta. När jag vrider kameran på högkant och innan jag klickat på bilden när jag ska titta på motivet. Jag har allt på auto så jag har inte på något porträtt eller så. Jag minns inte när det hände sist men det händer ibland att bilden är blå då alltså bilden i skärmen INNAN jag fotat. När jag sedan fotat och tittar på bilden så är den helt normal och bra och inte blå.
Jag kan inte bara gå och sätta mig i bilen, jag är lite handikappad och försöker så gott jag kan. Men jag är inte så teknisk av mig att jag klarar min kamera ordentligt. Man jag försöker och trodde man kunde få lite tips och svar här.
Jag förstår precis vad du menar. Jag skulle gissa att kameran har ett hårdvarufel, kanske en dålig kabel. Liknande fenomen kan uppstå när man har kassa kablar eller dålig kontakt mellan t.ex. datorn och datorskärmen.

Är det så, så är det inte så mycket att göra.

Jag förstår precis vad du menar. Jag skulle gissa att kameran har ett hårdvarufel, kanske en dålig kabel. Liknande fenomen kan uppstå när man har kassa kablar eller dålig kontakt mellan t.ex. datorn och datorskärmen.

Är det så, så är det inte så mycket att göra.
Ok tack, nä det går ju att fota med den så då får det väl vara. Och några dåliga kablar har jag inte, inte i alla fall de jag ser. Sen vet jag ju inte vad som finns inuti kameran.

Senast ändrad:
Du kan ju titta rakt på skärmen oavsett om du håller kameran på högkant eller vanligt. Titta snett på skärmen, i bilen kan det säkert bli trångt så du tittar snett på skärmen.
Det kan vara just i någon vinkel det ser blått ut.

Höjdformat = porträttformat. Det var det jag menade.

Jag tor fortfarande att det skulle underlätta om vi fick se hur det ser ut. I brist på det håller jag också på hårdvarufel. Ingen erfarenhet, men det känns så.

Höjdformat = porträttformat. Det var det jag menade.

Jag tor fortfarande att det skulle underlätta om vi fick se hur det ser ut. I brist på det håller jag också på hårdvarufel. Ingen erfarenhet, men det känns så.
Ja jag ska ut och åka idag igen och ska då se om det blir blått, så ska jag försöka fota då.

Haha det var ju som någon sa att när jag hade mina solbrillor på mig och vred kameran så blev det blått. Hahaha problemet löst och alltså inget fel på kameran! Tack alla för hjälpen ändå!
(Men jag tycker ändå det är skumt att det blir blått när man har solbrillor på sig och vrider kameran?)

Tack alla! Men säg den lycka som varar!
I morse tog jag kort på min fina hibiskus som slagit ut och sen tappade jag kameran på sovrumsgolvet så nu gick den nog sönder på något vis för allt ser konstigt ut och går knappt att stänga den eller öppna den.........åhhhhhh nejjjj. Så här är det att ha artros i sina händer. Då blir det dyrt för man måste säkert skicka kameran.
:cry:

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.