Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Flygfoto-tips på utrustning önskas
- Trådstartare Nefertari
- Start datum
cent
Ny medlem
Tänk på att huven blir en extra lins, undvik ljus klädsel, använd mörka handskar. planera fotoflygningen ordentligt med din pilot, höjd, fart över målet, var ljuset ska komma ifrån etc. planeringen före flygningen måste vara minituöst genomgången för att du skall lyckas så bra som möjligt. har du möjlighet att träna några pass så gör det
Jerry Gladh
Avslutat medlemskap
Digitalt uteslutet?
Jag kör med Canon 1dm2 och 1dsm2.
Objektiv 70-200IS och 300 2,8 IS när det gäller byggnader, beroende på höjd och avstånd.
Stabilisator (IS) är guld värd där uppe.
150mm lucka i min canopy.
Att fota genom plexi eller lexan tar "udden" av bilderna när det gäller skärpa och färgåtergivning.
Lycka till....
Jerry
Jag kör med Canon 1dm2 och 1dsm2.
Objektiv 70-200IS och 300 2,8 IS när det gäller byggnader, beroende på höjd och avstånd.
Stabilisator (IS) är guld värd där uppe.
150mm lucka i min canopy.
Att fota genom plexi eller lexan tar "udden" av bilderna när det gäller skärpa och färgåtergivning.
Lycka till....
Jerry
RolandM
Aktiv medlem
En helikopter vibrerar rätt så duktigt. Antar att du flyger med öppen/avtagen dörr och fäster dig med en säkerhetssele sittandes i dörröppningen så du inte trillar ut.
Funderar på om det kan vara idé att kroka fast kameran i helikoptern med något slags gummiband för att absorbera vibrationer. Kameran behöver även säkras i fotografen så den inte trillar ned och träffar någon i huvudet eller så.
Funderar på om det kan vara idé att kroka fast kameran i helikoptern med något slags gummiband för att absorbera vibrationer. Kameran behöver även säkras i fotografen så den inte trillar ned och träffar någon i huvudet eller så.
cowboy
Aktiv medlem
"First time aerials"
Inte så mycket om det fotografiska, men här kan kanske finnas något av värde:
http://www.sportsshooter.com/news/1214
Nefertari skrev:
Jag ska flyga helikopter.
Inte så mycket om det fotografiska, men här kan kanske finnas något av värde:
http://www.sportsshooter.com/news/1214