Annons

Finns nån anledning till att EJ köpa D70?

Produkter
(logga in för att koppla)
Köpte ej med något minne, testar med de 2 128mb cf som jag har idag. lutar åt att fixa 1gb kort inom kort.
 
För mig som semi-nybörjar-amatör är det en stor fördel med digitalt. Det jag har lärt mig med min digitala på den tid jag har haft den, skulle säkerligen ha tagit minst 10ggr längre tid med min analoga.
Man får resultatet direkt och kan direkt reflektera över vad för fel man har gjort. I EXIF-infon finns slutar- och bländarvärde mm, vilket underlättar för att korrigera sina misstag tills nästa gång.

Sen har jag stort överseende med att proffsfotografer kanske hellre kör med analoga kameror då de levererar bättre kvalitet. Som sagt så får man mycket mer kamera för pengarna om man köper en analog.

Så som jag ser mig själv nu, skulle jag köpa en dslr före en slr. Detta pga att jag utvecklas snabbare med en digital med ovanstående argument. Om jag hade kommit så långt i mitt utvecklande att digitalare inte dög, så skulle jag köpa en analog direkt.
Jag misstänker dock att när jag har kommit så långt så kommer en dslr vara lika bra som en slr:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.