Annons

Finns nån anledning till att EJ köpa D70?

Produkter
(logga in för att koppla)

elohim

Aktiv medlem
Ge mig en anledning till att INTE köpa en Nikon D70 - annars blir det nog till att investera i morgon.

Så.. säg nu!
 
Sökaren är väl ett bra skäl att låta bli. T.o.m. jag tycker den är sunkig, och jag är ändå van vid en F80... En kamera som ofta får kritik just för sökaren.
 
1.Det mest plågsamma:Hela världen är full av nödlidande människor som skulle behöva dina pengar för att överleva.
2.Inte så plågsamt: Köp en musikanläggning istället.
 
wennerstrom skrev:
Sökaren är väl ett bra skäl att låta bli. T.o.m. jag tycker den är sunkig, och jag är ändå van vid en F80... En kamera som ofta får kritik just för sökaren.

Fast de gäller ju de flesta DSLR:er, i olika utsträckning, utom 1Ds osv då förstås.
Sedan handlar det ju om vana åxå. Jag som inte har någon direkt vana från andra SLR:er, även om jag tittat i sökaren, tycker inte den är helt värdelös iaf, även om den gärna fått vara större.
 
Vänta tre månader....eller sex.....det kommer en bättre modell.

Skojar bara. Far och köp kameran och var nöjd med en av de bästa DSLRerna på marknaden. Ut och fota och skit i forumen här....
 
D70 är en fantastisk kamera, otroliga inställningsmöjligheter, snabb, kompetenta motivprogram. Jag är helnöjd med min, mycket mer nöjd än vad jag trodde jag skulle bli när jag kopte den och jag tyckte det var väl värt att köpa den redan då.
/Daniel
 
-Ja, om Du väntar något år, då kommer D100, med 10 Mp, fullformat (24x36mm) bildsensor, till ett pris för kamerahuset på 7 lakan!
Kamerahuset är mycket mindre än D70, storlek med en analog SLR.
En dröm?
Nej, så är utvecklingen, mindre, bättre prestanda,
lägre pris.
Under tiden, tills det bästa kommer, inom digitalt, fotograferar man fortfarande bättre med den analoga SLR, ha-ha!
 
Re: Finns nån anledning till att EJ köpa D70?


--------------------------------------------------------------------------------
Carl Rosenqvist (elohim) skrev:
Ge mig en anledning till att INTE köpa en Nikon D70 - annars blir det nog till att investera i morgon.

Så.. säg nu!
--------------------------------------------------------------------------------



Canon :)

-------------------------------------------------

jag tolkade det iof som att han ville ha en kamera ;-)
 
Jag har förvisso ingen D70 men väl en D100. Jag ser ingen somhelst anlednig att köpa digitalt. Min F100 är överlägsen i allt utom att kunna ändra ISO mellan varje bild. Digitalkameror med "APS" sensorer är leksaker i jämförelser med riktiga kameror.

/pl
 
Finns ingen...köpte min härom dagen, jag är Kanonnöjd. Greppet på kameran är ju dunderbra den ligger sååå bra i handen. Jag vet inte varför alla är så förbannat negativ till sökaren??? Jag trivs ganska bra med den faktiskt. Ja visst den är inte lika stor som på min nikormat men dålig vill jag inte kalla den.

Den är då satans så snabb åxå.

Och snöar man in sig på sökaren är väl inte 20D sökaren nå direkt större vad jag vet. Man skall väl upp på fullformatare på ccd:n för att få nån sökare med storlek antar jag.

Och till alla som hatar digitalt och älskar filmrullar: Det beror knappast på kameran om bilden skall bli bra...skulle så vara fallet skulle var och varannan vara proffsfotografer vid det här laget eftersom att vanliga systemkameror funnits i ett antal år.. eller??? Skall man prata kvalit´e på bilderna räcker ju inte ens en vanlig småfilmskamera till mycket om man jämför med en mellan eller storformatare.

KÖP !!! "Pengar är rund för att dom skall rulla lättare" sen behöver du ju en digital när du skall klättra runt på "Blaxås" när du är hemma i Delsbo :)))
 
perlin skrev:
Jag har förvisso ingen D70 men väl en D100. Jag ser ingen somhelst anlednig att köpa digitalt. Min F100 är överlägsen i allt utom att kunna ändra ISO mellan varje bild. Digitalkameror med "APS" sensorer är leksaker i jämförelser med riktiga kameror.

/pl
Ååå att du ens orkar,digitalt har sin plats och analogt likaså. Sen komma med urbota kommentarer om den enes förträffligthet när både du och jag vet att även de största namnen inom foto inte anser att digitalt är något sämre än film.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.