Annons

Finns det ingen på fotosidan i min ålder?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mycket bra diskussion det här. Tycker att det skulle vara bra med ett ungdomsforum om vi gamlingar fick läsa det, för då lär vi ju oss hur ni tänker och vad som intresserar er. Men annars är just ålderblandningen bra på FS. Det är ju intresset som håller samman, inte åldern.
Hälsningar
Gunilla

Jag känner mig som 15, får jag vara med i ungdomsforumet då? ;)

Skämt åsido, Jag tycker det är en jättepoäng på fs att man umgås över åldersgränser. Alla lär och erfar av alla.

Håller nog med Janne och de som hävdar att finessen med fotosidan är att alla är fotografer, ung som gammal.

Hörde härom dagen:
"Det är väl inget särskilt med att vara ung.
Vi som är gamla har redan varit det."

Givetvis skall unga ha ett ett forum/hörna/chatcenter om de så önskar. Kom dock att tänka på en annan sak.
Vi som är äldre har ju - som Margareta skriver - också varit unga. Och i många fall fotograferat då också.
Skulle vara roligt att se ett forum med bilder från tonårstiden, oberoende av när den inträffade.
Alltså ett slags "utställning" av tonårsfotografers bildvärld från 50-talet (jajaja, det kan jag visa upp, sent 50-tal i alla fall) och fram till idag.
Kan det vara något??
Us

Margareta och janne, jag förstår inte riktigt vad ni har emot det. Det är inte som att dom unga kommer låsa in sig och aldrig mer hänga på dom gamla forumen, vi ska ju inte dela in alla forum i åldersegmen utan endast avsätta ett forum för ungdomar och ett för vuxna. Alla får läsa i dessa forum men det är bara en specifik åldersgrupp som får skriva.

Vad skulle hända?

Viktor
Jag har inget emot att ni får ett eget forum, känner mer som om att ni kanske hamnar i ett
fack för sig "de där unga".
Har sett era bilder och ni är duktiga och kunniga
känner det mer som om ni inte skulle räknas på
riktigt om ni blev juniorligan.

Var med i alla forum och bred ut er och ta plats som det är nu.

Jag håller med...säkert kul för er "unga" att prata med jämnåriga..., men jag ser inte nyttan av att ni skulle ha ett forum där bara upp till 18 år skall få skriva och vi över 18 bara får läsa.

Kommer säkert tillfällen där ni "kör fast" i ert debatterande...skall då inte en "vuxen" få lov att skriva sin mening?

Vad händer om "ni" disskuterar ett ämne där ni kör fast?...skall ni starta en ny tråd i "vuxenavd" för att få svar och för att därefter återgå till ert eget forum?
Risken är att ni hamnar i ett fack..."Dom där unga"...typ...skulle det vara som så att ni känner det idag så försök att ändra på det istället för att "stänga" in er.

Jag tycker att det är bra att vi blandar oss.

För min del spelar det ingen roll om jag får råd/tips oavsett ålder.

Det är iaf ett gemensamt intresse vi har. Oavsett hur gammal man är.

[Edit]
Vad är nästa steg?
Invandrare i eget forum...osv

Senast ändrad:
Om vi riskerar att hamna i ett fack, varför får då inte vi ta den risken? Ni förlorar väl inget på att vi hamnar i fack, eller kanske lite, men det är ju vi som är dom stora förlorarna isf.

Vill vi ta risken att hamna i ett fack, en risk jag tror är väldigt liten, så borde vi få det.

ganska skrev:
Om vi riskerar att hamna i ett fack, varför får då inte vi ta den risken? Ni förlorar väl inget på att vi hamnar i fack, eller kanske lite, men det är ju vi som är dom stora förlorarna isf.

Vill vi ta risken att hamna i ett fack, en risk jag tror är väldigt liten, så borde vi få det.

Good point...men det ändrar inte min åsikt iaf...lycka till.

[Edit]
Sen har vi dom över 65...sen har vi...Är vi inte här för att dela med oss till/från dom med samma intresse?

Om inte...så är det slut disskuterat för min del...

Det är trevligt med många unga fotografer här på fotosidan, dock så är vi allt för få.

Tycker inte att det är en bra idé med att dela in folk i åldrar då ålder egentligen bara är något relativt. Dessutom vill jag lära mig från folk i alla åldrar.

Vad skulle disskuteras i ett ungdomsforum som itne kan disskuteras allmänt med alla åldersgrupper? Jag kan iaf inte komma på nått.

/Viktor

GrAcK skrev:
Vad skulle disskuteras i ett ungdomsforum som itne kan disskuteras allmänt med alla åldersgrupper? Jag kan iaf inte komma på nått.

/Viktor

Det handlar mer om stämningen tycker jag. Stämningen på fotosidans forum är bra. Men det finns en viss risk för att få en "så är det, allt annat är fel", det tycker jag är sorgligt. Jag tror även det skrämmer iväg människor, speciellt unga, från forumet. Jag trivs tex inte på forumet.

Mats: Hur är ålder något relativt?

Jag förstår fortfarande inte varför vi inte kan få ha ett forum om vi vill?

Självklart...

..ska ni ha det om ni vill...ta upp det med redaktionen.

Det är faktist inget att jaga upp sig för. Det handlar ju inte om att separera "grupperna". Det kan vara skönt att ha ett forum där man kan skriva till folk som har mer än fotointresse som koppling. Faktum är ju att tänket när man är 15-16 är lite annorlunda än när man är 40. Utan att på nåt sätt nedvärdera någon.

ganska skrev:
.../ Men det finns en viss risk för att få en "så är det, allt annat är fel", det tycker jag är sorgligt. /...

Den risken finns oavsett vilken ålder man är i. Det finns ALLTID vissa som säger sig veta vad som är rätt eller fel. Både äldre och unga. Jag kan själv ha sådana tendenser, men inte här på forumet. Jag försöker dock arbeta bort den sidan hos mig :) Ulrika min flickvän vet nog ;-D

Nä, integrering istället för segregering! Vi ska beblanda oss så mycket som möjligt för att lära oss av varandra! Om ni yngre upplever att ni inte får respekt i forumet så ska ni påpeka det för redaktionen på FS eller forumvärden.

Som Margareta Cortés skrev: "Var med i alla forum och bred ut er och ta plats som det är nu."

Det tycker jag är bra!

Mvh Christer (40 år)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar