Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Favoritobjektiv
- Trådstartare agge28
- Start datum
Spirit night
Avslutat medlemskap
Just nu är Samyang 35mm roligast
walter-g
Aktiv medlem
Hej
Drar igång en liten tråd.
Vilket är ditt favorit objektiv som du har idag.
Mitt är Canon EF 50mm f/1,4 USM.
Kan användas till mycket. Natur, porträtt m.m.
1. Ljusstyrka, fota inomhus utan blixt
2. Snabbt
3. Lätt
4. Skarpt
Minolta AF 50 mm f1,7
Suverän i den klassiska Minolta serien, går också fint med Sony Alpha modellerna.
Damm på sensorn
Aktiv medlem
Nikon 35mm f/1.8.
Funkar till allt och ingen köpångest.
Billigt både som nytt och beg.
Funkar till allt och ingen köpångest.
Billigt både som nytt och beg.
Bengt Jönsson
Aktiv medlem
Det som används överlägset mest är 24-105 F4 IS. Riktigt bra allround objektiv både när jag körde crop och nu FF. Roligast och det som får pulsen att stiga lite varje gång det skruvas på är 70-200 2,8 ISII.
Jag räknar med att köra hårdast med 400/2.8 IS närmsta tiden. Jag räknar även med att pulsen kommer att stiga av det. Det är bra. Jag behöver all träning jag kan få.
Palletheking
Aktiv medlem
Skrev tidigare Nikon 28 1,8 af-s, men får nog ändra mig då den nu är såld. Så poppis var den tydligen inte. 70-200 2,8 af-s VR II får nog klassas som nya favoriten. Har dessutom börjat använda den en del inomhus trots sin storlek. VR gör den användbar inne som ute. Riktigt nice glugg som är skarp och väldigt användbar.
afe
Aktiv medlem
På Canon (tråden ligger ju i Canonforumet), är nog 135/2L min favorit (av de objektiv jag testat). Mest användbart (på småbildsformat, FF, FX eller vad ni nu vill kalla det) skulle jag säga är 24-70/2,8 oavsett om det står Sony, Canon eller Nikon på kameran.
Kanske läge att starta motsvarande diskussion för andra kameror i respektive forum?
/afe (som yttrar sig som vanlig medlem eftersom tråden inte visat några tendenser att spåra ur fullständigt)
Kanske läge att starta motsvarande diskussion för andra kameror i respektive forum?
/afe (som yttrar sig som vanlig medlem eftersom tråden inte visat några tendenser att spåra ur fullständigt)
perperub
Aktiv medlem
Det tycker jag! Konceptet är canonbra, men funkar även med andra märken Det är rätt användbart och en inspiration till många tror jag.Kanske läge att starta motsvarande diskussion för andra kameror i respektive forum?
PMD
Aktiv medlem
Canon FD 70-210mm f/4.0Vilket är ditt favorit objektiv som du har idag.
Alldeles lagom mjuk/trög zoomning (skjutzoom) och lagom mjuk/trög fokusering.
Att det bara kostade mig 105 kr gör det knappast sämre.