Annons

fast objektiv till Sony

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är ju på gång en 50mm 1.8 DT från sony snart och den borde inte ligga mycket över beg priserna på 50mm 1.7 , sedan återstår det och se om det är bra eller inte.

Jag kan bara tipsa om 28mm 2.8 är helt klart den fasta jag använder mäst och inte så dyr varken som beg. eller ny. helt perfekt brännvid på APS-C 50mm kan bli lite väl långt i många lägen enligt min smak.
 
Sant som du säger. Sony 50/1.8 verkar ju ganska bra. Vet inte vad priset kommer att hamna på men på dyxum fanns det en som köpt det för 16400yen vilket är typ 1230kr.

Om man då lagt 1500kr på en minolta 50/1.7 kan man ju känna sig blåst, fast jag tvivlar på att vi kommer ha lika bra priser som dom i japan.
 
Blåst? 50/1.7 är ju ett riktigt objektiv medan 50/1.8 DT är ett objektiv som bara passar på kameror med hobbit-sensor. :)

Sant! Å andra sidan lär det ha en coating som är 25år modernare och bättre anpassad för digitala camaras ;)

(och antagligen rejält mycket plastigare)
 
Senast ändrad:
Jag skulle oxå försöka tänka på att det förmodligen finns viss skillnad på ett 25 år gammalt objektiv och ett helt nytt som nästan inte ens släppts.

Jag hade nog haft det i tankarna med tanke på att jag har en "hobbit" sensor :D

Anledningen till att jag inte vill köpa sony objektivet däremot är för att jag är rädd att det är lika plastigt som kitobjektivet, som jag inte gillar alls.
 
Verkar ju som ett bra objektiv, säljaren verkar ju ärlig oxå. Synd bara att man inte vet om man får med motljusskydd eller lock.
 
Verkar ju som ett bra objektiv, säljaren verkar ju ärlig oxå. Synd bara att man inte vet om man får med motljusskydd eller lock.

var nära på att lägga ett bud på 130 euro... hade det varit bra?
Nu har jag bestämt mig för att köpa en begagnad glugg de närmaste dagarna... svåra är ju bara att hitta en prisvärd. måste trots allt säga att jag har lärt mig väldigt mycket genom denna tråd
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.