INJUREDMOOSE
Aktiv medlem
Re: Re: Re fast brännvidd v zoom
Hej Kim1 Jag har endast get mitt svar till den "URSPRUNGLIGA" frågan på tråden
Han undrade över en bra fast objektiv till landskap, jag tyckte 24mm är bäst & mest allsidig, var det nått du missförstod ?
Att sen en 400mm optik passar en annan landsakps fotograf bättre är en smak sak.
Men till allmän foto & landsakp framförallt har han betydligt större glädje & nytta av en 24mm optik i gemförelse med flertalet andra optik.
sagan skrev:
Om du har "hyggliga grund kunskaper i foto" så borde du veta att det är inte brännvidden som ger "normal skapta djur & människor" utan perspektivet (positionen/avståndet).
Du kan alltså använda vilken brännvidd som helst och få exakt samma perspektiv på djur & människor..bara bildvinkeln som ändras.
För övrigt tycker jag sällan 24mm är särskilt användbart till landskapsfotografering..men det är jag det.
Hej Kim1 Jag har endast get mitt svar till den "URSPRUNGLIGA" frågan på tråden
Han undrade över en bra fast objektiv till landskap, jag tyckte 24mm är bäst & mest allsidig, var det nått du missförstod ?
Att sen en 400mm optik passar en annan landsakps fotograf bättre är en smak sak.
Men till allmän foto & landsakp framförallt har han betydligt större glädje & nytta av en 24mm optik i gemförelse med flertalet andra optik.