Annons

f601 vs f801(s)

Produkter
(logga in för att koppla)

anni3

Medlem
Hej, jag funderar starkt på att köpa en bättre begagnad systemkamera. Vilken hade ni valt av en F601 eller en F801 (helst s-versionen)?

Väger mellan dem dels pga att man kan hitta dem begagnade till ett bra pris. Har även funderat på F90x, men den är ju lite dyrare och min ekonomi ligger på fattig-student-nivå ;)
Mvh Annie

F801s hade jag valt, men faktum är att du kan göra fynd på F90X också. Har sett den för runt 1500:- utan objektiv, men det är iofs riktigt billigt.

Jo, man måste ha tur ju..., Finns en affär här i Stockholm som försöker kränga den för 5500:-, den har stått på deras hylla i mer än 2 år nu, lycka till säger jag...

F90X

Jaa, F90X+batterigrepp (utan objektiv) gav jag 1500:- för via en säljare här på fotosidan. Ett objektiv behöver inte vara så dyrt heller, beror på vad du vill kunna. Med batterigreppet blir det en stor men skön-att-hålla kamera.

Jag är nöjd med min, visst skulle en F5 eller F6 eller F100 vara kul men jag kan ju inte påstå att jag _behöver_ en. Inte i nuläget iallafall. Fördel F90X tycker jag är att den tar vanliga AA batterier, och inte har menyer. Tryck på en ellex max två knappar eller tryck på en och ratta så har du din inställning!

Blockets säljare verkar ligga över 3000:- inkl objektiv och batterigrepp.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar