Mankan G
Aktiv medlem
Jag gör inte en 100% vetenskapligt objektiv jämförelse. Detta är min subjektiva jämförelse baserat på den verkliga situation jag just nu befinner mig i.
Att det är ett feltänk att jämföra iMac och Win/PC håller jag inte med om eftersom det är så här min situation ser ut. jag har en skärm som är tilräckligt bra för mig.......
Tänk att så många har så svårt att sätta sig i ett användarperspektiv istället för det så vanliga tillverkarperspektivet.
Jag håller med dig fullständigt. När jag köper något så ser jag enbart utifrån prestanda vs pris. Struntar fullständigt i om det är en halvgammal modell eller om den råkar ligga i en annan "klass". Vem bryr sig om jag har en MacPro eller Macamatör? Inte ett dugg så länge den uppfyller mina krav på prestanda, pris och tillgänglighet. Har noll intresse över hur Apple, Canon eller Volvo har delat in sina "klasser". Jag köper den produkt som passar mig. Råkar vara en PC (köpt i lösdelar), en (två Nikon) samt en 9 år gammal Seat diesel . Varför då? Jo de passar mitt arbete och pris vs prestanda matchar varandra perfekt.
För övrigt så är det win som gäller för mig. Varför då? Jo jag kan systemet. Arbetar 100ggr snabbare i win än i Mac. Jo jag har tillgång till Mac på jobbet och kommer inte överens med den. En vanesak givetvis men jag orkar inte, vill inte, har inte lust att lära om när win fungerar så pass bra för mig. Varför ska jag? Men det är jag det. Andra har säkert helt andra preferenser. Varsågoda!