Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fåglar och vilda djur i komiska situationer

Produkter
(logga in för att koppla)
Retad skata

Katten klamrar sig fast i grenarna, medan
skatan gör flera attacker mot inkräktaren.
 

Bilagor

  • IMG_3294_redigerad-3.jpg
    IMG_3294_redigerad-3.jpg
    50.8 KB · Visningar: 555
Hallå!

Tittade av en slump ut genom fönstret igår, när jag fick syn på ett rådjur. Bor i Solna 7 minuter från centralen. Tycker att dessa djur har blivit ovanligt urbana på sistone =)

Intressant att du dessutom lyckats fånga ett flygande rådjur, då inga av fötterna verkar nudda marken med tanke på skuggan.
 
Fiskpås

bra med broms när man ska stanna:)
de är inte lätt alla gånger
 

Bilagor

  • fiskmås.jpg
    fiskmås.jpg
    61.2 KB · Visningar: 477
Helan går!

Suck, nu har kärringarna varit på brännvinet igen...
 

Bilagor

  • DSC_2826.jpg
    DSC_2826.jpg
    55 KB · Visningar: 441
Nej, mamma, jag törs inte!

Nu är det dags för starungen att komma ut.
Mamman sitter nedanför och visar mat.
 

Bilagor

  • IMG_3704_redigerad-2.jpg
    IMG_3704_redigerad-2.jpg
    57.4 KB · Visningar: 589
Denna bilden är bara helt underbar.
En av de roligaste bilder jag sett på en ekorre någonsin.
Fick mig ett mycket gott skratt.
Mvh Helena
 
Nu är det dags för starungen att komma ut.
Mamman sitter nedanför och visar mat.

Mjaa... Detta är faktiskt en adult fågel, troligtvis hanen i familjen med tanke på den lite blåaktiga näbbroten. En ungfågel är ljust brun/beige och inte svart som de gamla fåglarna är.

/Stefan
 
Fångade denna matfriska "kurre" när den knyckte ostbiten avsedd för småfåglarna, för att den skulle sitta stadigt hade jag trätt upp den på en pinne och fäst pinnen i underlaget, men "kurre" har vassa tänder och bet av snöret och jag vill inte använda metalltråd för risken att skada något djur.

Men när det var dags att kila igenom staketet som den gör ofta och problemfritt så blev det tvärnit pga pinnen, det tog många försök innan "kurre" insåg att den fick klättra över istället för att gå rakt igenom gallret som den brukar ;-)

Vet att bilden är lite oskarp men jag stod innaför glasdörren til altanen så AF blev lite lurad ;-(
 

Bilagor

  • kurre med pinnproblem.jpg
    kurre med pinnproblem.jpg
    31.1 KB · Visningar: 423
Blåmesar växer på träd

Undrat lite i mitt stilla sinne, vart alla fåglar kommer ifrån. Har nu otvetydiga bildbevis på att i alla fall Blåmesar växer på träd...
 

Bilagor

  • Blåmesar växer på träd.jpg
    Blåmesar växer på träd.jpg
    14.9 KB · Visningar: 307
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.