Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fåglar och vilda djur i komiska situationer
- Trådstartare Tamrock
- Start datum
Jimsan
Aktiv medlem
Hallå!
Tittade av en slump ut genom fönstret igår, när jag fick syn på ett rådjur. Bor i Solna 7 minuter från centralen. Tycker att dessa djur har blivit ovanligt urbana på sistone =)
Intressant att du dessutom lyckats fånga ett flygande rådjur, då inga av fötterna verkar nudda marken med tanke på skuggan.
Osquar
Aktiv medlem
Nu är det dags för starungen att komma ut.
Mamman sitter nedanför och visar mat.
Mjaa... Detta är faktiskt en adult fågel, troligtvis hanen i familjen med tanke på den lite blåaktiga näbbroten. En ungfågel är ljust brun/beige och inte svart som de gamla fåglarna är.
/Stefan
Osquar
Aktiv medlem
en matglad nötskrika
Tycker den ser galen ut med ena testikeln i näbben... :-D
Underbart fångat ögonlock!!
/Oscar
Tamrock
Aktiv medlem
Tycker den ser galen ut med ena testikeln i näbben... :-D
Underbart fångat ögonlock!!
/Oscar
lol...lol...
Bussmicke
Aktiv medlem
en matglad nötskrika
Mumma vilken bild, var satte du fokuspunkten?
Lasse H
Aktiv medlem
Tamrock
Aktiv medlem
Mumma vilken bild, var satte du fokuspunkten?
den sitter på nöten faktiskt!
Kustbo
Aktiv medlem
Fångade denna matfriska "kurre" när den knyckte ostbiten avsedd för småfåglarna, för att den skulle sitta stadigt hade jag trätt upp den på en pinne och fäst pinnen i underlaget, men "kurre" har vassa tänder och bet av snöret och jag vill inte använda metalltråd för risken att skada något djur.
Men när det var dags att kila igenom staketet som den gör ofta och problemfritt så blev det tvärnit pga pinnen, det tog många försök innan "kurre" insåg att den fick klättra över istället för att gå rakt igenom gallret som den brukar ;-)
Vet att bilden är lite oskarp men jag stod innaför glasdörren til altanen så AF blev lite lurad ;-(
Men när det var dags att kila igenom staketet som den gör ofta och problemfritt så blev det tvärnit pga pinnen, det tog många försök innan "kurre" insåg att den fick klättra över istället för att gå rakt igenom gallret som den brukar ;-)
Vet att bilden är lite oskarp men jag stod innaför glasdörren til altanen så AF blev lite lurad ;-(
Bilagor
Tamrock
Aktiv medlem
Jag kan flyga....jag är inte rädd.
med tanke på frisyren påminner den helt klart om lasse åberg
Marieliz
Aktiv medlem
med tanke på frisyren påminner den helt klart om lasse åberg
Ja...det tyckte jag med....därför blev det just den texten