Annons

Fågelidentifikation

Sångare?

Denna fågel fotade jag idag på Utö. Jag har bläddrat i fågelboken en stund nu utan att hitta rätt. Det är säkert inget ovanligt, men jag står inte ut med att inte veta :).

Bilagor

• Fågelsidan.jpg
    Fågelsidan.jpg
    352.7 KB · Visningar: 68
Vilken fågelart?

Någon som vet vad jag har fångat på bild? Det ser ut som en duva, men kan inte hitta mer information, har letat på internet och övriga forum.

/Marco

Bilagor

• 140904_301-copy (Small).jpg
    140904_301-copy (Small).jpg
    81.6 KB · Visningar: 63
Jag tog bilden i Fiskebäck i Göteborg för några dagar sedan. Fågeln satt helt stilla på en klippa och jag lyckades krypa så nära som 1,5-2m utan att den rörde på sig, efter ca 20 min flög den iväg.

/Marco

är inte insatt i svenska duvor (eller andra) men såvida det inte är en korsning av nåt slag, så ser dräkten samt beteendet att det kanske är en juvenil fågel. Har sökt lite på våra duvor här men inte hittat bilder på juvenila...än

Någon som vet vad jag har fångat på bild? Det ser ut som en duva, men kan inte hitta mer information, har letat på internet och övriga forum.

/Marco

Jag tror det är en juvenil duva, eller
en hybrid som cango skrev. Antingen
är det en Skogsduva eller Ringduva
eftersom de röda inslagen i näbben.
Tyvärr hittar jag inga fler kännetecken.
Simon :)

/Marco

det är en tamduva!
(juvenila skogs eller ringduvor ser inte ut så här).
De (tamduvor) kan nästan se ut hur som helst..
men det kan å andra sidan missfärgade individer av andra arter också göra. men just skumma färgkombinationer ser man sällan hos skogs eller ring enl "bara" min egen erfarenhet.

Med vänlig hälsning peter

det är en tamduva!
men det kan å andra sidan missfärgade individer av andra arter också göra. men just skumma färgkombinationer ser man sällan hos skogs eller ring enl "bara" min egen erfarenhet.

Tack för informationen, då vet jag det :)
Simon

det är en tamduva!

Tack för ditt svar Peter!

/Marco

Vad kan det här vara för fågel? Jag har bläddrat i Fågelguiden som en besatt (typ) utan att finna något svar...

Bilagor

• _MG_6433FSforum.jpg
    _MG_6433FSforum.jpg
    125.6 KB · Visningar: 46
Rödstrupig piplärka?

Denna lät inte som en ängspiplärka, vill påstå att den sa "psiiu". Kan man utifrån bilderna bekräfta att det är en rödstrupig - ungfågel? Fotad på Torö den 4/9.

Bilagor

• _MG_3976w.jpg
    _MG_3976w.jpg
    54.3 KB · Visningar: 45
  • _MG_3974w.jpg
    _MG_3974w.jpg
    53 KB · Visningar: 44
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar