Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
cango
Avslutat medlemskap
Denna fågel fotade jag idag på Utö. Jag har bläddrat i fågelboken en stund nu utan att hitta rätt. Det är säkert inget ovanligt, men jag står inte ut med att inte veta .
kolla på ärtsångare
Orre
Avslutat medlemskap
Denna fågel fotade jag idag på Utö. Jag har bläddrat i fågelboken en stund nu utan att hitta rätt. Det är säkert inget ovanligt, men jag står inte ut med att inte veta .
Ser ut som en ärtsångare.
//Benny
gavia
Aktiv medlem
Hej på er ! är detta sten skvätta?
japp det är en STENSKVÄTTA!
Med vänlig hälsning peter
cango
Avslutat medlemskap
Någon som vet vad jag har fångat på bild? Det ser ut som en duva, men kan inte hitta mer information, har letat på internet och övriga forum.
/Marco
var är bilden tagen?
Marco P
Avslutat medlemskap
var är bilden tagen?
Jag tog bilden i Fiskebäck i Göteborg för några dagar sedan. Fågeln satt helt stilla på en klippa och jag lyckades krypa så nära som 1,5-2m utan att den rörde på sig, efter ca 20 min flög den iväg.
/Marco
cango
Avslutat medlemskap
Jag tog bilden i Fiskebäck i Göteborg för några dagar sedan. Fågeln satt helt stilla på en klippa och jag lyckades krypa så nära som 1,5-2m utan att den rörde på sig, efter ca 20 min flög den iväg.
/Marco
är inte insatt i svenska duvor (eller andra) men såvida det inte är en korsning av nåt slag, så ser dräkten samt beteendet att det kanske är en juvenil fågel. Har sökt lite på våra duvor här men inte hittat bilder på juvenila...än
Gallinago
Aktiv medlem
Någon som vet vad jag har fångat på bild? Det ser ut som en duva, men kan inte hitta mer information, har letat på internet och övriga forum.
/Marco
Jag tror det är en juvenil duva, eller
en hybrid som cango skrev. Antingen
är det en Skogsduva eller Ringduva
eftersom de röda inslagen i näbben.
Tyvärr hittar jag inga fler kännetecken.
Simon
gavia
Aktiv medlem
/Marco
det är en tamduva!
(juvenila skogs eller ringduvor ser inte ut så här).
De (tamduvor) kan nästan se ut hur som helst..
men det kan å andra sidan missfärgade individer av andra arter också göra. men just skumma färgkombinationer ser man sällan hos skogs eller ring enl "bara" min egen erfarenhet.
Gallinago
Aktiv medlem
det är en tamduva!
men det kan å andra sidan missfärgade individer av andra arter också göra. men just skumma färgkombinationer ser man sällan hos skogs eller ring enl "bara" min egen erfarenhet.
Tack för informationen, då vet jag det
Simon
Marco P
Avslutat medlemskap
det är en tamduva!
Tack för ditt svar Peter!
/Marco
cango
Avslutat medlemskap
Vad kan det här vara för fågel? Jag har bläddrat i Fågelguiden som en besatt (typ) utan att finna något svar...
http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=2037356&postcount=13036
Orre
Avslutat medlemskap
Vad kan det här vara för fågel? Jag har bläddrat i Fågelguiden som en besatt (typ) utan att finna något svar...
Ser ut som en stenskvätta.
//Benny
Gallinago
Aktiv medlem
Är en Stenskvätta hane i höstdräkt
Simon
arne strömberg
Aktiv medlem
Orre
Avslutat medlemskap
Denna lät inte som en ängspiplärka, vill påstå att den sa "psiiu". Kan man utifrån bilderna bekräfta att det är en rödstrupig - ungfågel? Fotad på Torö den 4/9.
Ser bra ut för rödstrupig, med dom hängslena på ryggen.
//Benny