arne strömberg
Aktiv medlem
Ser bra ut för rödstrupig, med dom hängslena på ryggen.
//Benny
Tack för svar! Dags att sluta grubbla.
Arne
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser bra ut för rödstrupig, med dom hängslena på ryggen.
//Benny
Hej!
Vet att fotot inte är så mycket att ha (taget på långt håll), men är det någon som vet vad det är jag lyckats fånga på bild? Taget i Kiruna härom dagen.
Tacksam för svar!
Mvh,
Sara
Det är en hökuggla.
Med vänlig hälsning/Bo
13/9 i år fick jag den här på bild och trodde då att det var en (lite trivial) ormvråk. När jag kollade bilderna hemma blir jag fundersam. Inte en ormvråk, inte bivråk, inte kärrhök. Skulle jag gissa blir det en ruggigt ruggande brunglada. Nån som vet?
Bo
Gör mitt första inlägg här så jag hoppas jag navigerat rätt i knapptryckningarna. Var ute idag och såg en fågel som jag är osäker på. Är det en Större korsnäbb? Kan de vara så chokladbruna?
Gör mitt första inlägg här så jag hoppas jag navigerat rätt i knapptryckningarna. Var ute idag och såg en fågel som jag är osäker på. Är det en Större korsnäbb? Kan de vara så chokladbruna?
Det är en juvenil Domherre, korsnäbbarnas näbb går mer över vandra som ett kors
Simon
Tycker ändå det ser ut som en juvenil Brun kärrhök.
Simon
En 2K-fågel menar du?
Tack för hjälpen. Det hade jag inte kommit på själv. Har läst om och sök på både Tallbit och Korsnäbb, men inte riktigt känt att det stämt. I min fågelbok som jag ändå tycker är ganska bra så fanns det inte någon bild på juvenil Domherre. Har nu googlat på det och hittat några bilder på juvenil Domherre som stämmer betydligt bättre än mina första teorier. Tack!
I min fågelbok står det bara juv. Men 2k är det säkert.
Jag köper brun kärrhök. Trodde att det skulle finnas några ljusare fjädrar så här års.
Tackar!/Bo
Hej!
Jag känner mig rätt så säker på att det här är en stenfalk. Men går det att säga om det är en hona eller en juvenil? Den är fotad för några dagar sedan i Falkenberg.
Mvh,
Andreas
Juvenil (1K), vilket ses på alla ljustoppade täckarfjädrar på vingen.
/Oscar