psykbryt
Aktiv medlem
Såg en Canadagås med en konstig partner i morse.
Vad kan det vara för nått? Nån korsning kanske?
Hela fågeln ser likadan ut förutom hals och huvud.
Säkert grågås X kanadagås
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Såg en Canadagås med en konstig partner i morse.
Vad kan det vara för nått? Nån korsning kanske?
Hela fågeln ser likadan ut förutom hals och huvud.
Kan gäss korsa sig så? Och fortfarande vara fertila?
Hejsan!
Har några bilder av den sämre kvaliteten som har lite frågor om. De togs i Stockholms mellersta skärgård nu i helgen. Hoppas ni kan hjälpa mig!
1. Kan detta helt enkelt vara en ormvråk?
2. Skarv är ju solklart men jag kan inte se i Fågelguiden att storskarven har så helvita huvuden. I Skärgårdstidningen och det allmänna snacket på öarna pratar man ofta om att det Mellanskarv som häckar där ute. Den finns inte ens med i Fågelguiden. Vad ska man tro?
3. Tre gäss flög förbi och den sista känns väldigt mycket Grågås, men de två första? Är det Bläsgäss? (Klippte ihop dem för att få in alla i samma bild)
Tack på förhand!
/M*
1. Ja - det är en ormvråk
2. Ja - det är en storskarv, de flesta storskarvar på ostkusten är av underarten mellanskarv, så det är fortfarande storskarv, även om det är mellanskarv...
3. Jag är inte någon expert på gäss (inte på gäss heller...) men jag tycker det ser bra ut för bläsgäss.
Inget att invända. ;-)Intressant med mellan/storskarv! Tack för info!
Då återstår att se om nån gåsexpert invänder, men det känns ju rätt rimligt med bläsgås trots allt.
Tack för hjälpen!
/M*
Gissningen är kvalificerad. Ormvråk är det.Ormvråk gissar jag på , vi får höra vad experterna säger.
/Niklas
Hittar inte vad det här är för fågel. Den var riktigt liten.
Ber om ursäkt för bedrövliga bilder.
2st sånglärkor?
Ja, det vågar jag mig på att bekräfta!
Hej!Ingen som vågar sig på mitt föregående inlägg om konstiga trutar/måsar eller vad det nu kan vara? Ursäkta bildkvalitén, men kanske kan någon duktig fågelkännare ändå våga sig på en gissning?
Hej!
Jag ser nog ingenting som talar emot en gråtrut även om bilderna inte är så bra.
Mvh/ Ola