Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Heikkinen
Aktiv medlem
Stämmer dessa arter som jag fotade idag?Jag är rätt så väldigt säker på 1,2 och 4 men vill ändå dubbelkolla.
1. Grönsiska
2. Gråsiska
3. Snösiska eller Gråsiska (hona eller hane 1a vinter)?
4. Svartmes
1. Grönsiska
2. Gråsiska
3. Snösiska eller Gråsiska (hona eller hane 1a vinter)?
4. Svartmes
Bilagor
Senast ändrad:
psykbryt
Aktiv medlem
Stämmer dessa arter som jag fotade idag?Jag är rätt så väldigt säker på 1,2 och 4 men vill ändå dubbelkolla.
1. Grönsiska
2. Gråsiska
3. Snösiska?
4. Svartmes
Ingen snösiska tycker jag, tex näbben ser ju rätt grov ut. Behövs fler bilder för att jag skulle bli nöjd med snö. Annars alla rätt.
Heikkinen
Aktiv medlem
Ingen snösiska tycker jag, tex näbben ser ju rätt grov ut. Behövs fler bilder för att jag skulle bli nöjd med snö. Annars alla rätt.
Ja det stämmer nog med gråsiska med tanke på att det var vid samma fågelbord.
yens
Aktiv medlem
... den här fågeln, han meddelade inte världsdel.
Kalkongam, från Amerika, om det inte finns någon mycket nära släkting i södra delen. Vanliga i södra USA, finns även nere i Venezuela osv...
Osquar
Aktiv medlem
Hej!
Skulle hemskt gärna vilja ha hjälp med denna. Är det nån örn?
Yepp, en havsörn.
/Oscar
JMS79
Medlem
Yepp, en havsörn.
/Oscar
Åh tack så hemskt mycket för ditt snabba och specifika svar Oscar! Guld!
microo
Aktiv medlem
Trodde att det var en gulsparv när jag fotade den men nu ser jag att det var helt fel. Har lite svårt att hitta den i min fågelbok. Vad kan det vara?
Jag är amatör svarar bara för att få se om jag har rätt Pilfink
JMS79
Medlem
Jag är amatör svarar bara för att få se om jag har rätt Pilfink
Jag misstänker det också efter att ha kollat runt lite. Men svårt att avgöra. Får hoppas att en expert svarar och att vi får rätt.
Tack för ditt svar iallafall!
Heikkinen
Aktiv medlem
Trodde att det var en gulsparv när jag fotade den men nu ser jag att det var helt fel. Har lite svårt att hitta den i min fågelbok. Vad kan det vara?
Det är en solklar pilfink.
JMS79
Medlem
Det är en solklar pilfink.
Tack så mycket Jakob!
Heikkinen
Aktiv medlem
Tack så mycket Jakob!
Jag hade faktiskt sätt Gulsparv dagen innan och fotat så jag har den färsk i minnet
yens
Aktiv medlem
Ja då kommer en riktigt suddig bild igen. Är det en Fjällvråk?
Micke
Den mörkbruna buken och ljusa vingar får jag inte till annat än fjällvråk... Men avvaktar gärna proffsen...
Lawson
Aktiv medlem
Den mörkbruna buken och ljusa vingar får jag inte till annat än fjällvråk... Men avvaktar gärna proffsen...
Det verkar inte vara någon som protesterar så jag tycker vi bestämmer att det är en fjällvråk.
Micke.
Auberg
Aktiv medlem
Jepp! Det är helt riktigt en fjällvråk. Förutom det som Jens nämnt så är stjärten en viktig karaktär här. En klockren fjällis!Det verkar inte vara någon som protesterar så jag tycker vi bestämmer att det är en fjällvråk.
Micke.
Mvh/ Ola
Lawson
Aktiv medlem
Jepp! Det är helt riktigt en fjällvråk. Förutom det som Jens nämnt så är stjärten en viktig karaktär här. En klockren fjällis!
Mvh/ Ola
Tack för bekräftelsen!
Micke.