Annons

Fågelidentifikation

Jag undrar vad detta är för fågel? Jag har förgäves sökt i Fågelguiden men inte hittat någon som jag tycker passar in. Den vuxna fågeln flög oroligt omkring med ett hårt varningsläte och jag uppfattade att det var för att ungen satt intill stigen jag gick på. Det är mest huvudform och näbb som konfunderar mig. Stället är längs Dalälven i Djurmo./naturanders

Bilagor

• DSC_8833.jpg
    DSC_8833.jpg
    19.7 KB · Visningar: 356
  • DSC_8835.jpg
    DSC_8835.jpg
    21.3 KB · Visningar: 341
  • DSC_8837.jpg
    DSC_8837.jpg
    20.8 KB · Visningar: 350
Jag undrar vad detta är för fågel? Jag har förgäves sökt i Fågelguiden men inte hittat någon som jag tycker passar in. Den vuxna fågeln flög oroligt omkring med ett hårt varningsläte och jag uppfattade att det var för att ungen satt intill stigen jag gick på. Det är mest huvudform och näbb som konfunderar mig. Stället är längs Dalälven i Djurmo./naturanders

Trädgårdssångare

/Oscar

Spov?

Ett helt gäng med såna här flög hastigt förbi utanför Finnhamn i Stockholms skärgård i helgen. Jag räknade till 37 st på en bild. Kan någon säga vad det är?
/M*

Bilagor

• 110623_midsommar_0410_1.jpg
    110623_midsommar_0410_1.jpg
    62.1 KB · Visningar: 316
  • 110623_midsommar_0410_3.jpg
    110623_midsommar_0410_3.jpg
    35.4 KB · Visningar: 308
Min gissning är att det är storspovshonor som flyttar söderut efter att "ha gjort sitt", dvs producerat ägg och ruvat. Nu är det resten hanens jobb.

Ett helt gäng med såna här flög hastigt förbi utanför Finnhamn i Stockholms skärgård i helgen. Jag räknade till 37 st på en bild. Kan någon säga vad det är?
/M*

Storspovar. Förmodligen honor på väg söderut. Det är hanarna som stannar hemma å pysslar om telningarna. Här har Womens Lib nått stora framgångar! :-D

/Oscar

P.S
Nu kan du läsa samma svar två ggr....
D.S

Grå flugsnappare?

Den här låg och ruvade på 4 st små gulbruna ägg med bruna fläckar. Kan det vara en grå flugsnappare?
/M*

Bilagor

• 110625_midsommar_0555.jpg
    110625_midsommar_0555.jpg
    25.8 KB · Visningar: 327
Den här förevigades i Florida runt jul, vad kan det tänkas vara för en kompis?

Tack på förhand!

Bilagor

• usa-bird.jpg
    usa-bird.jpg
    15.8 KB · Visningar: 309
Såg den här väldigt sent när det flög förbi och sen satte sig långt bort. Någon som vet vad det kan vara?

Tack på förhand!

11.jpg

22.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar